Bizimle İletişime Geçin

Festivaller

Talas Kültür ve Sanat Festivali Belgesel Film Yarışması

Yayınlandı

tarihinde

Talas Belediyesi organizatörlüğünde, belgesel filmin önemini vurgulamak ve ülkemizde belgesel sinemanın gelişimine katkıda bulunmak amacıyla amacıyla  9 – 10 – 11 Mayıs  tarihleri arasında düzenlenecek belgesel film yarışmasının son başvuru tarihi  26 Nisan 2013 .

300293_147581332077313_316830798_n

Ödüller: 

En İyi Belgesel Film Ödülü: 3.000 TL

Jüri Özel Ödülü: 2.000 TL

Talas Halkı Özel Ödülü: 1.000 TL

Başvuru Adresi: http://festival.talas.bel.tr/basvuru.html

 

KATILMA KOŞULLARI, ÖN JÜRİ OLUŞUMU ve  ÇALIŞMA KOŞULLARI

1)Yarışma ulusal belgesel filmlere açıktır, bu nedenle yapımcılardan en az biri ya da filmin
yönetmeni T.C. vatandaşı olmalıdır.

2) Yarışmaya “yaratıcı belgesel” tanımına uygun sinema ürünleri katılabilir. Bu alan dışında
kalan bilimsel belgesel, TV programı, tanıtım filmi vb. nitelikteki, sinema sanatı sınırları içinde
değerlendirilemeyecek filmler yarışmaya kabul edilmez.

3) Kurmaca, deneysel, canlandırma vb. türde olup, belgesel bölümler içeren filmler yarışmaya
katılamaz. Ancak, belgesel anlatımı desteklemek amacıyla, kurmaca, deneysel, canlandırma vb.
bölümler içeren dramatik belgeseller yarışmaya katılabilir.

4) Yarışmacılar birden fazla eserle yarışmaya katılamazlar.

5) Yarışmaya 30 dakikayı geçmeyen belgesel filmler katılabilir. Ön eleme jürisi gerekli gördüğü
takdirde bu süreye ek olarak opsiyon tanıyabilir.

6) Yarışmaya, 1 Ocak 2011 tarihinden sonra gerçekleştirilmiş yapımlar katılabilir. Daha önce
ulusal ya da uluslararası yarışmalara katılmış ya da bu yarışmalardan ödül almış olmak başvuruya
engel değildir.

7) Yarışmaya katılmak için son başvuru tarihi 26 nisan 2013 ‘dür.

8) Başvurular, filmin yönetmeni tarafından yapılacaktır. Birden fazla yönetmenli filmlerde, ödül
bir yönetmene verilecektir.

9) Yarışmaya gönderilen bütün filmler yarışma arşivinde saklanır. Bu filmler daha sonra,
Anadolu Sinema Derneği tarafından, ticari olmayan gösterimlerde kullanılabilir.

10) Yarışmaya katılan yönetmenler, şartnamede yer alan bütün koşulları kabul etmiş sayılır.

11) Filmden kaynaklanacak tüm telif problemlerinden filmin yönetmeni sorumludur.

12) Film sahipleri, el yazısı ile doldurulmuş, mürekkepli kalemle her sayfası imzalanmış başvuru
formu ile birlikte;

• Filmin künyesi (Türkçe ve İngilizce)

• Filmin 1000 karakteri (12 punto boşluklu) geçmeyen özeti (Türkçe ve İngilizce)

• Yönetmenin 500 karakteri (12 punto boşluklu) geçmeyen biyografisi ve filmografisi
(Türkçe ve İngilizce)

• Yönetmenin fotoğrafı (JPG formatında 300 DPI)

• Filmden 5 adet fotoğraf (JPG formatında 300 DPI)

• Filmin dijital ortamda afişi (JPG formatında 300 DPI)

• Filmin 1 dakikayı geçmeyen fragmanı (Türkçe dışındaki dillerde çekilmiş olması durumunda

Türkçe altyazı olması zorunludur.)

• Filmin varsa katıldığı festival ve kazandığı ödüllerin listesi (Türkçe ve İngilizce)

• Ön jüri değerlendirmesi için filmin 4 adet DVD kopyası (VCD kabul edilmeyecektir.)

• DVD kopyaların ve CD dosyalarının üzerlerine yönetmenin adı, soyadı; filmin adı, süresi ve
yapım tarihi yazılmalıdır.

• Filmlerin Türkçe dışındaki dillerde çekilmiş olması durumunda ön izleme kopyalarında Türkçe
altyazı olması zorunludur.

• Festival Organizasyonu, tanıtım amaçlı olmak üzere, filmden en çok 3 (üç) dakikalık bir bölümü kullanma hakkına sahiptir.

 • Filmin tanıtımı ve hazırlanacak olan festival kataloğunda yer alabilmesi için gerekli olan yukarıdaki malzemeleri, doldurulmuş ve imzalanmış başvuru formu ile birlikte CD ya da DVD’ye TALAS BELEDİYESİ. YENİDOĞAN MAH. PAZAR CAD. NO: 10 38280 TALAS KAYSERİ adresine ulaştırmalıdırlar.

13) Yarışmaya katılan filmler, ön jüri tarafından izlenerek ön elemeden geçirilir ve sonuçlar 01 – 05 Mayıs 2013 tarihleri arasında web sayfası ve medya aracılığıyla duyurulur.

14) Ön Jüri ve Ana Jüri, Festival Yönetimi tarafından seçilen uzmanlardan oluşur.

15) Başvurusu yapılmış filmler, ön elemede yarışmaya uygun bulunsun ya da bulunmasın son başvuru tarihinden sonra Festival’den kesinlikle çekilemez.

16) Ön Jüri tarafından yarışmaya uygun bulunmayan belgeseller, Ön Jüri’nin önerisiyle, Festival Yönetimi’nce yarışma dışı gösterim programına alınabilir. Filmin yasal sahibi filmini yarışma dışında izleyiciye sunmak istemiyorsa bu durumu başvuru formunda belirtmek zorundadır.                         

17) Festivalde yarışan filmlerin yapımcı ve yaratıcı ekibinden, festival yönetiminin belirlediği tarihlerde 1 temsilci festivale davet edilerek, yarım pansiyon esaslarına göre konuk edilir.


JÜRİ VE ÇALIŞMA KOŞULLARI
1) Ön Jüri en az 3, Ana Jüri en az 5 kişiden oluşur. Festival Yönetimi jüri üyelerini,akademisyenler, sinema yazarları, sinema ile ilgili kuruluşların üyeleri, film festivalleri düzenleyicileri,  kültür sanat editörleri ve farklı dallarda uzmanlaşmış olsalar da toplumdaki saygın yerleri itibariyle  sinemaya bakışları önemli bulunan kişiler arasından seçer. 

2) Festival Yönetimi, Jüri toplantılarında oy hakkı bulunmayan bir gözlemciye yer verir. Gözlemci, yönteme ilişkin sorunların çözümlenmesine katkıda bulunur.

 3)Ön Jüri üyelerinin adlarının değerlendirme öncesi kamuoyuna açıklanıp açıklanmaması  TALAS BELEDİYESİ’ nin takdirindedir.

4)Ön Jüri değerlendirmesi sonunda 10 belgesel film yarışmaya seçilir

5) Jüri, filmleri izlemeye başlamadan önce Festival Yönetimi’nden bir görevli üye ile birlikte ilk
toplantısını yapar. Bu toplantıda kendilerine Festival ve Belgesel Film Yarışmasıyla ilgili bilgiler verilir.
Daha sonra jüri çalışma yöntemini saptar.

6) Jüri üyeleri, TALAS BELEDİYESİ’nin belirlediği program ve koşulları dahilinde filmlerin hepsini izlemekle yükümlüdür.

7) Jüri üyeleri ödüllere ilişkin kararlarını, filmlerin “yaratıcı”, “sanatsal” ve “belge” niteliklerini
gözeterek alır.

8)Jüri, Festival Yönetimi’nin onayı dışında, ödülleri paylaştırma ya da ödül vermeme yönünde
karar alamaz.

9) Jüri, sonuçları açıklamadan önce, bütün üyelerin imzalamış olduğu gerekçeli karar
tutanaklarını Festival Yönetimi’ne teslim etmekle ve sonuçları ödül töreni sonuna kadar saklı tutmakla
yükümlüdür.

10) Jüri üyeleri gerek özel sohbetlerinde gerekse medyaya verdikleri röportajlarda yarışma
filmlerine ilişkin yorumlarda bulunamazlar. Filmlere ilişkin görüşlerini belirtemezler.

11) Ön ve Ana jürinin yargısı kesindir.

Not:  Ödül miktarları en geç 30 Temmuz 2013 tarihine kadar ödül alan filmlerin
yönetmenlerinin adlarına açılmış hesap numaralarına yatırılacaktır.

İLETİŞİM:
0532 179 34 21
0537 394 05 92
0535 207 88 86
Web Site : http://festival.talas.bel.tr
Email : festival@talas.bel.tr

 

Sinefesto Emre Karakuş

Okumaya Devam Et
Sponsorlu İçerik
Yorum Yapmak İçin Tıkla

Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Festivaller

4. Uluslararası Kızılay Dostluk Kısa Film Festivali’nin Üçüncü Gününde Majid Majidi Rüzgârı Esti

Majid Majidi, 4. Uluslararası Kızılay Dostluk Kısa Film Festivali’nde!

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Bu yıl dördüncüsü düzenlenen Uluslararası Kızılay Dostluk Kısa Film Festivali’nin üçüncü günü Majid Majidi’nin katıldığı “Ustalık Sınıfı” ile yönetmenliğin detayları konuşuldu.

Moderatörlüğünü Festival Direktörü Faysal Soysal’ın yaptığı, Atlas 1948 Sineması’nda gerçekleşen “Majidi ile Ustalık Sınıfı” özellikle sinema sektörüne ilgi duyanların dikkatini çeken bir etkinlik oldu. Majid Majidi’nin engin tecrübelerini aktardığı ve pek çok tavsiyeyi içinde barındıran Ustalık Sınıfı büyük bir ilgi ile izlendi.

Sinema yolculuğunu anlatmaya başlayan Majidi, bu sanatın ilgisini nasıl çekmeye başladığını ve nereden nereye geldiğini detayları ile paylaştı. Çocukken etrafında sanatla ilgilenen birilerinin olmadığından bahseden Majidi, doğa ile iç içe olduğunu ve bunun da yönetmenlik açısından onu oldukça etkilediğini belirtti. Sanatla ilişkisinin tiyatro sanatının ilgisini çekmesi ile başladığını açıklayan Majid Majidi, sinemadan önce tiyatro ile ilgilendiğini, akademik olarak bu alanda eğitim gördüğünü ve sinemaya oyunculukla başladığını belirtti. Oyunculuktan sinemacılığa geçiş sürecini aktaran Majidi, en büyük hayalinin aklındakileri tasvir etmek, görsele dökmek olduğunun altını çizdi ve sinema dünyasına sadece oyunculuktan geçebileceğini bildiğini ekledi.

İyi bir senaryonun sırrı; hayat tecrübesi

Sinema yapmaya dair en heyecan verici kısmın ilk fikrin geldiği o ilk filiz anı olduğunun altını çizen Majidi, “Bir filiz gibi, toprağın içinde besledikçe, su verdikçe, sevdikçe büyüyen, daha sonra senaryoya, ardından filme dönüşen ve insanlara değen tarafını seviyorum.” diye konuştu.

Bir senaryonun her şey olduğunun da altını çizen Majidi; “Elinizde iyi bir senaryo varsa inanın ki işin %70’ini başarmışsınızdır. Bütün enerjinizi senaryo için ortaya koysanız da başarısız olmanız düşük bir ihtimal. Eğer senaryonuz iyiyse zaten icra kısmında ortaya koyduğunuz çalışmayı da izleyici çok rahat fark eder. Hikâyede kusur varsa izleyici anlama giremiyorsa geri kalan güzel enerji, ışık ve tasarım güme gider” dedi.

İyi bir senaryo yazmaktaki sırrı da açıklayan Majidi; “Bu sır aslında şu noktada hayat tecrübesi… Kendi yaşamınızdaki tecrübeniz, hayatınız ve her şeyi izlemek. Biz çoğu zaman kendi hayatımız içinde çok dar bir alanda besleniyoruz. Çok ötesine gitmek, toplumla doğru ilişkiler kurmak, uzak bir köydeki aileyi tanımak, bizim kendi hikayemize yeni açılımlar ve imkanlar sağlayacaktır. Hikayemizi zenginleştirecektir.” dedi.

Yarışma Heyecanı Devam Etti

Atlas Sineması’nda yarışma heyecanı büyük bir çoşkuyla devam etti.  “Yarışma Seçkisi” ile jüri karşısına çıkacak olan filmler iki ayrı gösterim seansı ile izleyicilerle buluştu. Reza Fahimi’den “White Clad”, Gon Caride’den “Two Options”, Semiha Yıldız’dan “Dileklerin Cudi’si” , Fateme Mohammad’den “Burned” , Lucie Pagès’den “Firefly” , Olga Torrico’dan “Gas Station” , Ömer Dişbudak’tan “Burhan” ,  Maryam Esmikhani’den “Emergency” , Ngwatilo Mawiyoo’dan “Joy’s Garden” ve Doug Roland’dan “Feeling Through” izleyicinin beğenisine sunuldu ve izleyiciler, yönetmenlere sorularını yöneltti.

T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sinema Genel Müdürlüğü, Beyoğlu Belediyesi, Zeytinburnu Belediyesi, ORZAX gibi birçok kurum iş birliği ile gerçekleştirilen ve ana sponsorluğunu Halkbank’ın üstlendiği 4. Uluslararası Kızılay Dostluk Film Festivali’nin yarın son günü.

Okumaya Devam Et

Festivaller

4. Uluslararası Kızılay Dostluk Film Festivalin’in İkinci Günü de Dolu Dolu Geçti

Festival, 2- 5 Aralık tarihleri arasında gerçekleşecek.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

2 – 5 Aralık tarihleri arasında düzenlenen 4. Uluslararası Kızılay Dostluk Kısa Film Festivali’nin ikinci günü, Atlas Sineması’ndaki Gösterimler ve Akademi Beyoğlu’nda Gerçekleşen “Matbudan Dijitale Türkiye’de Sinema Yazarlığı ve Yayıncılığı” söyleşisi ile devam etti.

4. Uluslararası Kızılay Dostluk Kısa Film Festivali’nin ikinci gününde “Kırk Yıllık Hatır Seçkisi” ve “Yarışma Seçkisi” izleyici ile buluştu. Evrensel bir tema olan dostluk kavramını irdeleyen filmlerin yer Aldığı Kırk Yıllık Hatır Seçkisi’nde Juan Albarracín’in “Southbound” filmi Fariba Ghasemzadeh Behnami & Mehdi Azar’ın “A Silence’s Performance” filmi, Merve Özen’in “Kuş Bakışı” filmi, Leart Rama’nın “The Station” filmi ve Mehmet Köprü’nün “Goca Yörüğün Tohumları” filmi sinemaseverlerin beğenisine sunuldu. Yarışma seçkisi ile jüri karşısına çıkan Nihat Seven’in “Beyaz”, Vahid Hassanzadeh’in “Bridge”, Amir Karami’nin “Death Locked Out”,  Sergi Marti Maltas’ın “The Bathtub”, Hristo Simeonov’un “Nina”, Janek Tarkowski’nin “Help3”, Antonio Genovese’nin “Between Fear and Love”, Ömer Faruk Yardımcı’nın “Hasat” ve Gökalp Gönen’in “Lal”, filmleri ise iki ayrı gösterimle seyircilerle buluştu. Film gösterimleri sonrası seyirciler yönetmenlere soru sorma şansını da yakaladı.

“Sinema yazarlarının teorik yönde yetişmesini sağlayacak yayınımız yok.”

Akademi Beyoğlu’nda ise Tuba Deniz’in moderatörlüğünde gerçekleşen “Matbudan Dijitale Türkiye’de Sinema Yazarlığı ve Yayıncılığı” isimli söyleşide, Burçak Evren, Niyazi Koçak ve Suat Köçer’in katılımıyla sinema yazarlığının tarihi konuşuldu. Sinemanın tarihi ile ilgili detaylı bilgiler aktaran Burçak Evren, geçmişte çıkarılan sinema dergilerinin sinemacılığa etkisinin altını çizerken, bugün sinema yazarı yetişmemesinin nedenini sinema yayını olmaması ile ilişkilendirdiğini açıkladı. “Sinema yazarlığı bugün dibe vurmuş durumda, üniversitelerde bölümler kuruluyor, öğrenci yetişiyor ama ne yazık ki onların teorik yönde yetişmesini sağlayacak yayınımız yok. Bir sinema yazarının yetişmesinde dergilerin emeği çok büyük. Şimdikilerin yetişeceği gazeteler ve sinema mecraları yok” diye konuştu. Teknoloji ile birlikte birçok sürecin değiştiğini ama sinema yazarlığının ve yayıncılığının bu ortama entegre olamamasını okur ve kaynak problemine bağlayan Suat Köçer, artık insanların kısa bilgiler okumak istediğinin altını çizdi. Matbaa ve yayıncılık alanında tecrübelerini ve tarihsel süreci aktaran Niyazi Koçak ise, sinema ve bilim gibi alanların uygarlıkların ilerlemesini sağladığını ama Türkiye’de yayıncılık alanının artık neredeyse durma noktasına geldiğini açıkladı.

T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sinema Genel Müdürlüğü, Beyoğlu Belediyesi, Zeytinburnu Belediyesi, ORZAX gibi birçok kurum iş birliği ile gerçekleşen ve ana sponsorluğunu Halkbank’ın üstlendiği 4. Uluslararası Kızılay Dostluk Film Festivali cumartesi ve pazar günü de devam edecek.

Okumaya Devam Et

Festivaller

4. Uluslararası Kızılay Dostluk Kısa Film Festivali Başladı

Festival, 2- 5 Aralık tarihleri arasında gerçekleşecek.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

2- 5 Aralık tarihleri arasında gerçekleşen 4. Uluslararası Kızılay Dostluk Kısa Film Festivali Atlas 1948 Sineması’ndaki gösterimler ve Beyoğlu Akademi’de gerçekleşen “Dijital Dünyada Film Yolculuğu” söyleşisi ile başladı.

4. Uluslararası Kızılay Dostluk Kısa Film Festivali, “İnsani Bakış” ve “Panorama Seçkisi”nde yer alan filmlerinin gösterimleriyle sinemaseverlerle buluştu. Bugün Atlas 1948 Sineması’nda yeryüzünde savaş, doğal afet ve salgın gibi tehlikelerin insanoğluna verdiği zararı ve bu konuda mücadele eden insanların vicdanını konu edinen “İnsani Bakış” bölümünde yer alan David Del Âguila’nın “Martians” filmi, Luca Esposito’nun “Paper Boat” filmi, Daniel Ortiz Entrambasaguas’ın “Breath” filmi, Arturo Duenas’ın “Dajla: Cinema and Oblivion” filmi, Bahare Nikjoo’nun “İncurable” filmi, Malaz Usta’nın “Sürgünde Bir Yıl” filmleri gösterildi. Dünyada önemli festivallerde gösterime açılan ve çok sayıda ödüle layık görülen kısa filmlerin Türk izleyici ile buluştuğu bölüm olan Panorama Seçkisi’nde ise Alıaksei Pluyan’ın “Lake of Happiness” filmi, Amaz Moradi’nin “Duel” filmi, Lolita Naranovich’in “The Power of Childhood” filmi ve Ozan Sertdemir’in “Teşekkürler Süpermen” filmleri de seyirciyle buluştu.  

“Dijital Dünyada Film Yolculuğu”

Festivalin bugün gerçekleşen ilk etkinliği Ezgi Büşra Çınar’ın modere ettiği “Dijital Dünyada Film Yolculuğu” söyleşisi oldu. Söyleşi dağıtımcı Kemal Ural, yönetmen Ramazan Kılıç ve yapımcı Emre Oskay’ın katılımıyla Beyoğlu Akademi’de düzenlendi. Dijital dünyanın film sektörü üzerinde etkisinin konuşulduğu panelde, herkes kendi perspektifinden dijital dünyanın etkilerini anlattı. Bugünkü ezberlerin bozulduğunu, tüketim alışkanlıklarının değiştiğini, talep edilmeyen malların da arz edilmeye başladığını belirten Kemal Ural, pandemi ile tüm bu sürecin hızlandığını ve dijital platformların böylelikle önünün açıldığını söyledi. Yapımcı Emre Oskay, çok fazla film projesinin geldiğinin, üretimin arttığının altını çizerken, bu durumda ekip bulmanın zorluğundan bahsetti. Yönetmen Ramazan Kılıç ise pandemi yokken de kısa film sektörünün kötü olduğunu, dijital platformların ise ticari anlamda tatmin edici olmadığını belirtti ve pandemi ile birlikte festivallere katılamadıkları için işlerin daha kötüye gittiğini anlattı.

“Sinema Ölmeyecek Sadece İzleme Alışkanlıkları Değişti”

Emre Oskay dijital platformlarla birlikte film tüketme kültürünün değiştiğini, her yerde film tüketebildiğimizi ve bunun hızlı tüketime neden olduğunu söyledi ve sinema salonlarının azalıp özel mekanlar haline gelebileceğini belirtti. Kemal Ural “Sinema ölmeyecek sadece izleme alışkanlıkları çok değişti. İnsanlar artık cep telefonu ekranından bile film izliyor.” dedi ve sinemaların sürekli değişime açık olup sektörü canlı tutması gerektiğinin altını çizdi. Ramazan Kılıç ise sinema izleyici sayılarının azalmasının fon bulma konusunda kısa film sektörünü etkilediğini söyledi.

4. Uluslararası Kızılay Dostluk Film Festivali T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sinema Genel Müdürlüğü, Beyoğlu Belediyesi, Zeytinburnu Belediyesi, ORZAX gibi birçok kurum iş birliği ile düzenleniyor ve ana sponsorluğunu ise Halkbank üstleniyor.

Okumaya Devam Et
Sponsorlu İçerik

Popüler