Bizimle İletişime Geçin

Meraklısına

SOCS Film Başvuru Dosyası Hazırlık Atölyesi Yakında Başlıyor

Atölye başvuruları da açıldı.

Yayınlandı

tarihinde

SOCS

Sinemacıların ve sinema sektörüne adım atmak isteyenlerin kendilerini ve projelerini geliştirebilmeleri için bir araya geldikleri Solis Cinema Sessions (SOCS) etkinlikleri sürüyor.

Sinemaya ilgi duyan öğrencilere destek sunmayı amaçlayan SOCS, her ay düzenleyeceği atölyelere İletişim ve Güzel Sanatlar Fakültesi’nde okuyan 3 üniversite öğrencisini ücretsiz davet ediyor. Atölyeye katılım, başvurular ardından çekilişle belirleniyor.

25 Mayıs Salı ve 27 Mayıs Perşembe günleri 11.00 – 13.30 saatleri arasında Zoom üzerinden gerçekleşecek olan toplam 5 saat ve 2 oturumluk “Film Başvuru Dosyası Hazırlık” atölyesi yapımcı Müge Özen tarafından yürütülecek.

Sinopsis, yönetmen/yapımcı görüşü, bütçe, finans planı, proje kimlik ve ortak yapım gibi konulara odaklanacak atölye, proje dosyalarını bakanlık, film market ve ortak yapım başvurularına hazır hale getirmeyi amaçlıyor.

17 Mayıs Pazartesi günü başlayacak Film Başvuru Dosyası Hazırlık Atölyesi başvuruları, 23 Mayıs Pazar günü sonlanacak. Çekilişin sonuçları ise 24 Mayıs Pazartesi günü duyurulacak.

Okumaya Devam Et
Sponsorlu İçerik
Yorum Yapmak İçin Tıkla

Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Meraklısına

KEFE Podcast Dizisi Yayında

Başrollerini Öner Erkan ve Sanem Öge bulunuyor.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Başrollerini Öner Erkan ve Sanem Öge’nin paylaştığı, Podbee Media’nın Karanlık Bölge ve Denge’m’den sonra üçüncü dizi yapımı KEFE, dinleyiciyle buluştu.

Temelini radyo tiyatrosundan alan, dinleyicinin hayal gücünü kullanarak bir TV dizisi izliyormuş gibi dinlemesini sağlayan yeni nesil içerik modeli podcast dizilerine bir yenisi daha eklendi. Senaryosunu Başar Öztürk’ün, yönetmenliğini Tansu Biçer ve Tülin Özen’in, müziklerini ve ses tasarımını Okan Kaya’nın, yapımcılığını ise Podbee Media’nın üstlendiği; Türkiye’de örneğine pek rastlanmayan legal-drama türündeki KEFE’nin ilk bölümü, 25 Mayıs’ta dinleyiciyle buluştu. İlk üç bölümü yayında olan KEFE’nin, dördüncü bölümünü 8 Haziran’dan itibaren dinleyebilirsiniz.

Başroller Öner Erkan ve Sanem Öge’nin haricinde Kerem Atabeyoğlu, Sarp Aydınoğlu, Güliz Gencoğlu ve Ahmet Somers’in yer aldığı KEFE Podcast dizisi altı bölümden oluşuyor. Bölüm uzunlukları 25-40 dakika arasında değişiyor. Altı bölüm toplamda yaklaşık 190 dakikadan oluşuyor.

KEFE dizisini Spotify, Apple Podcast, Google Podcasts, Deezer platformlarından veya direkt web tarayıcınız üzerinden dinleyebilirsiniz.

Dizinin konusu: Öner Erkan’ın canlandırdığı Can ile Sanem Öge ile hayat bulan Hülya karakterleri hukuka farklı yerlerden bakar. Hukukun çarklarında ziyadesiyle aşınan genç avukat Can’ın vicdanı, teorisini sorgulayan Hülya’nın zihni ile birleşir ve ikili ortak hocaları Şakir’in katilini arar. Bu macerada onlara, Can’ın babasının en yakın arkadaşı Yekta ve oğlu Tuna da dahil olur.

Okumaya Devam Et

Meraklısına

Altyazı’nın 20. Yıl Özel Sayısı Çıktı

200 Film: Sinema Tarihinde Devri Âlem çıktı!

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Altyazı Sinema Dergisi yirminci yaşı vesilesiyle matbu olarak yayımladığı ‘200 Film: Sinema Tarihinde Devri Âlem’ başlıklı özel sayısında 126 yıllık sinema tarihine güncel ve kapsamlı bir bakış atıyor.

200 Film: Sinema Tarihinde Devri Âlem, sinemanın başlangıcından günümüze, 56 ülkeden, farklı türlerden ve çeşitli akımlardan seçilmiş tam 200 filmi alternatif bir bakışla ele alıyor. Özel sayıyı bayilerden, kitapçılardan ve www.altyazi.net/dukkan üzerinden satın almak mümkün. 200 filmlik seçkinin sinema tarihinde kronolojik bir geziye çıkaracağı okurları, pek çok sürpriz de bekliyor. Zira bu seçki bir yandan Hitchcock’tan Antonioni’ye, Varda’dan Ozu’ya pek çok ustanın filmlerini içerirken, bir yandan da “sinema tarihinin en iyi filmleri” listelerinde her daim yer edinen pek çok ünlü yapımı dışarıda bırakmayı ve böylece kanon dışına itilmiş başka filmlere alan açmayı tercih ediyor.

Sinema tarihinin güncel bir bakışla gözden geçirilmesi sonucu ortaya çıkan seçki, tarih yazımında ihmal edilmiş, geleneksel kanonların dışında bırakılmış ülkelerin sinemalarına, zamanında görmezden gelinip değeri sonradan anlaşılmış kadın, kuir, siyah yönetmenlerin filmlerine; kurmaca sinemanın gölgesinde kalmış deneysel sinemanın ve belgeselin önemli örneklerine dikkat çekmeyi, böylece olabildiğince kapsayıcı bir sonuç ortaya koymayı hedefliyor. Türkiye’de daha önce bir benzeri yayımlanmamış 200 Film: Sinema Tarihinde Devri Âlem, sinema severlerin bir yandan sevdikleri filmleri, yönetmenleri görecekleri, bir yandan da yepyeni dünyalar keşfedecekleri arşivlik bir sayı.

Okumaya Devam Et

Meraklısına

Miyazaki Dosyası Altyazı’nın Mayıs Sayısında

Büyük usta Altyazı’nın Mayıs sayısında!

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Altyazı Sinema Dergisi Mayıs sayısını “Rüzgârlı Diyarların Büyücüsü” Hayao Miyazaki’ye ayırıyor. Anime sinemasının büyük ustasının kırk yılı aşan zengin filmografisini mercek altına alan dosyada, Miyazaki klasiklerine dair yazıların yanı sıra yönetmenin farklı filmleri arasındaki tematik bağlara odaklanan incelemeler de okunabilir.

207. sayısında Altyazı, animasyon sinemasının en büyük ustalarından Hayao Miyazaki’nin 70’li yıllardan günümüze uzanan görkemli kariyerini ele alıyor. Usta yönetmenin sinema yolculuğu boyunca imza attığı belli başlı filmlerin incelendiği dosyada ayrıca Miyazaki filmlerinin tematik devamlılıklarına dair inceleme yazıları da bulunuyor. Altyazı’nın 207. sayısına altyazi.net adresi üzerinden erişmek mümkün.

Dosya kapsamında Öykü Sofuoğlu, yönetmenin canlı cansız tüm varlıklara bir ruh bahşeden sinemasının özündeki animist perspektifi ele alıyor. Aslı Ildır tüm Miyazaki filmlerinde güçlü bir karakter olarak karşımıza çıkan ve kahramanı dönüştürme görevi üstlenen mekânlara yakından bakıyor. Kutlukhan Kutlu, yönetmenin vazgeçilmez temaları arasında yer alan uçma tutkusunu farklı filmlerden örneklerle inceliyor. Eray Yıldız’ın yazısı, Miyazaki sinemasında tüm bu ruhani yolculukların sıklıkla bir parçası olan yemek sahnelerine, yönetmenin iştahı nasıl çizdiğine odaklanıyor. Kaan Denk ise Miyazaki filmlerinde kahramanla birlikte soluklandığımız, zamanın akışını takdir etmeye davet edildiğimiz boşluk anlarının işlevine dikkat çekiyor.

Miyazaki

Dosyada ayrıca Miyazaki’nin farklı dönemlerde çektiği klasiklerden bazıları tek tek inceleniyor: Erman Ata Uncu yönetmenin ilk uzun metrajı Cagliostro Kalesi’ni (Rupan Sansei: Kariosutoro no Shiro, 1979), Kaan Karsan dev bir orman ruhunu bir popüler kültür ikonuna dönüştüren Komşum Totoro’yu (Tonari no Totoro, 1988), Burçin S. Yalçın tüm klasik Miyazaki temalarını gösterişsiz biçimde işleyen Küçük Cadı Kiki’yi (Majo no Takkyûbin, 1989), Güvenç Atsüren politik göndermeler ve popüler kültür referanslarıyla bezeli macera-komedi filmi Kırmızı Kanatlar’ı (Kurenai no Buta, 1992), Coşkun Liktor ustanın kariyerinin zirvesi olarak görülebilecek Altın Ayı ödüllü Ruhların Kaçışı’nı (Sen to Chihiro no Kamikakushi, 2001), Eren Odabaşı ise yönetmenin –şimdilik– son uzun metrajı Rüzgâr Yükseliyor’u (Kaze Tachinu, 2013) değerlendiriyor. Dosya kapsamında yazılara eşlik eden kısa klipler ise, yazarların argümanlarını örneklendirirken okuyucuda Miyazaki filmografisini yeniden ziyaret etme iştahı uyandırıyor.

Okumaya Devam Et
Sponsorlu İçerik

Popüler