Bizimle İletişime Geçin

Meraklısına

Sinematik Göndermeler: Selamlaşan Filmler

Yayınlandı

tarihinde

Filmler de birbirine bağlı mıdır? Yoksa tek bir evren içinde birbirine temas eden özel alanlar mıdır? Dilleri başka, şekilleri ve ifadeleri başka ‘canlılar’ mı? Yönetmenler selam eder, saygı duruşunda bulunur sevdikleri filmlere, benzeş temada ise de es geçilmez bu selamlaşmalar. Göndermenin güzeli, filmin önüne geçmeyen, filmin dilini zedelemeyeni ve hissedilmeyeni…
Filmler arasındaki bu güzel bağı birleştiren bir video geldi: All The Movies Are Connected!

Vimeo kullanıcısı Ignacio Montalvo, Interstellar’dan 2001 Uzay Macerası’a, Apocalypse Now’dan Kong Skull Island’a birbirine ulanan görüntülerle sinema tarihinin ikonik sahneler ile o filmlere selam veren, gönderme yapan sahneleri bir araya getirdi. Video, tüm filmlerin sanki tek ve özel bir evrende bir aradaymış hissi uyandırıyor.

Videodaki filmler:

-Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back (1980, Irvin Kershner)

-2001: A Space Odyssey (1968, Stanley Kubrick)

-Apocalypse Now (1978, Francis Ford Coppola)

-Kong: Skull Island (2017, Jordan Vogt-Roberts)

-Star Wars: Episode VII – The Force Awakens (2015, J.J. Abrams)

-Band of Outsiders (1964, Jean-Luc Godard)

-The Dreamers (2003, Bernardo Bertolucci)

-Blade Runner (1982, Ridley Scott)

-Fight Club (1999, David Fincher)

-Boogie Nights (1997, Paul Thomas Anderson)

-Goodfellas (1990, Martin Scorsese)

-Dreams (1990, Akira Kurosawa)

-The Florida Project (2017, Sean Baker)

-Citizen Kane (1941, Orson Welles)

-The Man Who Wasn’t There (2001, Joel Coen & Ethan Coen)

-City On Fire (1987, Ringo Lam)

-Reservoir Dogs (1992, Quentin Tarantino)

-The Social Network (2010, David Fincher)

-A Beautiful Mind (2001, Ron Howard)

-Call Me By Your Name (2017, Luca Guadagnino)

-Lady Bird (2017, Greta Gerwig)

-Pulp Fiction (1994, Quentin Tarantino)

-Fellini, 8½ (1963, Federico Fellini)

-Enemy (2013, Denis Villeneuve)

-Arrival (2016, Denis Villeneuve)

-Enter The Void (2009, Gaspar Noé)

-Birdman (2014, Alejandro G. Iñárritu)

-Full Metal Jacket (1987, Stanley Kubrick)

-Whiplash (2014, Damien Chazelle)

-A Clockwork Orange (1971, Stanley Kubrick)

-Fight Club (1999, David Fincher)

-Goodfellas (1990, Martin Scorsese)

-Drive (2011, Nicholas Winding Refn)

-Close Encounters of the Third Kind (1977, Steven Spielberg)

-The Mirror (1975, Andréi Tarkovski)

-The Great Train Robbery (1903, Edwin S. Porter)

-Goodfellas (1990, Martin Scorsese)

-The Truman Show (1998, Peter Weir)

-Persona (1966, Ingmar Bergman)

-Platoon (1986, Oliver Stone)

-Raiders of the Lost Ark (1981, Steven Spielberg)

-La La Land (2016, Damien Chazelle)

-Casablanca (1942, Michael Curtiz)

-Phantom Thread (2017, Paul Thomas Anderson)

-A Clockwork Orange (1971, Stanley Kubrick)

-Wings (1927, William A. Wellman)

-Star Wars: Episode VIII – The Last Jedi (2017, Rian Johnson)

-Manhattan (1979, Woody Allen)

-500 Days of Summer (2009, Marc Webb)

-La La Land (2016, Damien Chazelle)

-Metrópolis (1927, Fritz Lang)

-Batman Returns (1992, Tim Burton)

-The Fifth Element (1997, Luc Besson)

-Lawrence of Arabia (1962, David Lean)

-Star Wars: Episode IV – A New Hope (1977, George Lucas)

-Up (2009, Pete Docter, Bob Peterson)

-The Wizard of Oz (1939, Victor Fleming)

-The Sacrifice (1986, Andréi Tarkovski)

-Blade Runner 2049 (2017, Denis Villeneuve)

-Vertigo (1958, Alfred Hitchcock)

-La La Land (2016, Damien Chazelle)

-Road to Perdition (2002, Sam Mendes)

-Moonlight (2016, Barry Jenkins)

-The Shining (1980, Stanley Kubrick)

-Toy Story (1995, John Lasseter)

-The Hidden Fortress (1958, Akira Kurosawa)

-Star Wars: Episode IV – A New Hope (1977, George Lucas)

-The Searchers (1956, John Ford)

-Inglorious Basterds (2009, Quentin Tarantino)

-Lost In Translation (2003, Sofia Coppola)

-Closer (2004, Mike Nichols)

-A Clockwork Orange (1971, Stanley Kubrick)

-Psycho (1960, Alfred Hitchcock)

-The Killing (1956, Stanley Kubrick)

-The Dark Knight (2008, Christopher Nolan)

-Vanilla Sky (2001, Cameron Crowe)

-I Am Legend (2007, Francis Lawrence)

-Macbeth (2015, Justin Kurzel)

-Blade Runner 2049 (2017, Denis Villeneuve)

-Lost In Translation (2003, Sofia Coppola)

-Her (2013, Spike Jonze)

-La La Land (2016, Damien Chazelle)

-The Red Balloon (1956, Albert Lamorisse)

-Interstellar (2014, Christopher Nolan)

-2001: A Space Odyssey (1968, Stanley Kubrick)

Okumaya Devam Et
Sponsorlu İçerik
Yorum Yapmak İçin Tıkla

Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Meraklısına

Marc Cousins’tan Kundura Sinema’ya Özel Women Make Film Sohbeti

Yönetmen Kundura Sinema’ya konuştu.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Women Make Film

Kundura Sinema’nın çevrimiçi izleme platformu Kundurama’da yayınlanan Mark Cousins belgeseli “Women Make Film: A New Road Movie Through Cinema”nın gösterimi gördüğü ilgi üzerine 30 Nisan’a dek uzatıldı.

Sinema tutkunlarının “The Story of Film An Odyssey / Sinemanın Hikâyesi” belgeseli ile de yakından tanıdığı yönetmen ve sinema yazarı Mark Cousins, filmin Türkiye gösterimine özel Kundura Sinema’ya konuştu ve Altyazı sinema dergisi editörü Aslı Ildır’ın sorularını yanıtladı.

Binlerce film izleyerek 200’e yakın kadın yönetmenin filmlerinden parçaları bir araya getirdiği bu çılgın projenin hikâyesini çevrimiçi sohbette anlatan Cousins, kadın sinemacıları film endüstrisinin kurbanları olarak değil, yaratıcılıkları ve hayâl güçleri ile anlatmayı tercih ettiğini söyledi.

2020 Avrupa Film Ödülleri’nde Yenilikçi Anlatım Ödülü’nün sahibi olan Women Make Film: A New Road Movie Through Cinema, ortak yapımcısı da olan Tilda Swinton’ın yanı sıra Jane Fonda, Adjoa Andoh, Sharmila Tagore, Kerry Fox, Thandie Newton ve Debra Winger gibi oyuncuların rehberliğinde eşsiz bir yolculuğa çıkarıyor ve dünyanın dört bir yanından seçilmiş kadın yönetmenlerin filmleri üzerinden “iyi bir film” çekmenin 40 altın kuralını sıralıyor.

Kundura Sinema ve Altyazı Sohbetleri serisinin ilki de olan söyleşiyi Kundura Blog’da, Women Make Film‘i de Kundurama’da Türkçe altyazı seçeneğiyle ücretsiz izleyebilirsiniz.

Okumaya Devam Et

Meraklısına

Rüya Gibi Filmler Kundura Sinema Seçkisinde

Filmler ücretsiz izlenebilecek.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Kundura Sinema

Kundura Sinema”nın çevrimiçi izleme platformu Kundurama’nın yeni seçkisi “Rüyanın Öte Yakası” yayında.

Kundura Sinema’nın çevrimiçi izleme platformu Kundurama‘nın yeni seçkisi Rüyanın Öte Yakası bugün (16 Nisan) yayına girdi. Kundura Sinema ve New York merkezli bağımsız ve deneysel film platformu Kinoscope ortaklığında hazırlanan seçkide, görsel ve işitsel dünyasıyla hipnotize edecek 3 film Türkçe altyazılı ve ücretsiz izlenebilecek.

Küratörlüğünü Kinoscope’un kurucusu ve sinema yazarı Pawel Wieszczecinski’nin yaptığı Rüyanın Öte Yakası seçkisinde, İngiliz sanatçı ve yönetmen ikili Daniel & Clara’nın 2019 yapımı belgeselleri “Notes From A Journey / Bir Yolculuktan Notlar”, Türkiye’de ilk kez gösterilecek.

Rüyanın Öte Yakası seçkisinde ayrıca; Berlin ve Cannes festivallerinin geleceğin yönetmenlerinden biri olarak işaret ettiği ve programlarıyla desteklediği Hindistanlı Payal Kapadia’nın “Afternoon Clouds / Öğleden Sonra Bulutlar” (2017) ve “And What Is The Summer Saying / Ve Yaz Ne Söyler ki…” (2018) adlı ödüllü kısaları da gösterilecek.

Kundura Sinema ve Kinescope ortaklığında hazırlanan Rüyanın Öte Yakası, 16 Nisan-19 Temmuz tarihleri arasında Kundurama’da Türkçe altyazı seçeneğiyle yayında olacak ve sınırlı kontenjanla ücretsiz izlenebilecek.

Küresel pandemi koşullarında gösterimlerini çevrimiçi sürdüren Kundura Sinema’nın film seçkileri her ay yeni filmler ve temalarla güncellenerek Kundurama’da devam edecek.

Okumaya Devam Et

Meraklısına

Sinemada Gençlik’in Serüveni Altyazı Sinema Dergisi’nin Nisan Sayısında

Dergiye dijitalden erişim de mevcut!

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Altyazı

Altyazı Sinema Dergisi Nisan sayısını “Sinemada Gençlik” temasına ayırdı. On yazıdan oluşan dosyada farklı dönem ve coğrafyalarda gençlik hareketlerinin ve genç yaşlara özgü heyecanlarla kaygıların; aşk, öfke, isyan, bazen delilik ve daima tutkuyla tanımlanan kişisel arayışların; kuşak çatışmaları ile sınıfsal kaygıların filmlerdeki yansımalarının izi sürülüyor.

Tabuları yıkan ‘Yeni Dalga’ akımlarından 80’lerin ana akım sinemasına, Yeşilçam’dan günümüz Türkiye’sine uzanan dosya, “gençlik ateşi”nin ikonlaşmış imgelerini incelerken İkinci Dünya Savaşı’ndan bugüne toplumsal değişimlerin de altını çiziyor. Kapağında Yunan yönetmen Athina Rachel Tsangari’nin özgün ve kışkırtıcı filmi Attenberg’den bir karenin yer aldığı Altyazı‘nın 206. sayısına altyazi.net adresi üzerinden erişilebiliyor.

Nisan sayısında Öykü Sofuoğlu Fransız, Güvenç Atsüren İngiliz, Necati Sönmez ise Japon Yeni Dalgası’nın kendine özgü biçimsel arayışlarını, İkinci Dünya Savaşı sonrasının karamsar toplumsal psikolojisine inat gençliğin yarattığı isyankâr ruhu inceliyor. Aslı Ildır, az bilinen filmler üzerinden, Doğu ve Batı Almanya gençlerinin maruz kaldığı farklı ideolojik iklimlerin ne türde gençlik öykülerine kapı açtığına odaklanıyor. Ahmet Gürata ‘Sineklerin Tanrısı’ romanı ve ‘Robers Cave’ deneyinin açtığı tartışma alanını benimseyen Monos ve Açlık Oyunları gibi örnekleri masaya yatırarak grup psikolojisini ve çatışmanın insan doğasındaki yerini sorguluyor. Kutlukhan Kutlu, Francis Ford Coppola’nın Dışarıdakiler ve Siyam Balığı filmlerini ele alırken sinemanın özüne dair bir meselenin peşine düşüyor.

Başta John Hughes klasikleri olmak üzere 80’ler Amerikan sinemasının baştacı ettiği gençlik filmlerinin ortak popüler kültür hafızasına kazınmış ruh hâli Erman Ata Uncu’nun, Chantal Akerman ve Claire Denis gibi ustaların Françoise Hardy şarkılarında buluşan büyüme öyküleri Kaan Denk’in yorumuyla dosyada yer buluyor. Gençliğin Türkiye sinemasındaki yansımalarına ise Selin Gürel Yeşilçam klasikleri, Coşkun Liktor 2000’lerin filmleri üzerinden bakıyor.

Okumaya Devam Et

Popüler