‘Ölümlü Dünya’ Eleştirisi

Eleştiri
‘Ölümlü Dünya’ Eleştirisi

Taha Kurutlu kaleme aldı.

Leyla İle Mecnun dizisinde “Mecnun” karakterini başarılı şekilde canlandırarak kariyerinde önemli bir basamak atlayan Ali Atay’ın ikinci uzun metraj denemesi olan Ölümlü Dünya seyirci karşısına çıktı. İlk filmi Limonata’nın duygusal yoğunluğunun aksine absürt türde çekilen  Ölümlü Dünya hikâyesi itibariyle ilginç bir konuya sahip. Filmin hemen başında seyirciye verilen şokun oldukça etkili olması merak unsurunun film sonuna kadar taşınabilmesi açısından başarılı bir yöntem olmuş. Yine de etkili başlamanın bir dezavantajı olarak sonradan gelişen hikâyenin karakter ve diyalog üzerinden yürüdüğünü söylemek yanlış olmaz.

Karakterlerin her birinin kendine has bir tarzı olsa da bazılarının filmde neden var olduğunu anlayamıyoruz. Zira bu tip bir absürt hatta yer yer kara mizah unsurları barındıran filmlerde karakter derinlikleri daha fazla seyirciye hissettirilir. (Tür benzeşmesi açısından örneğin The Usual Suspects) İşlevsiz ve araya sıkıştırılmış gibi duran aşk hikâyesinin de bir dezavantaja dönüştüğü filmde neyse ki tüm bu yaralar merhem olan iki güçlü/bomba karakteri var. Özellikle Feyyaz Yiğit ve Doğu Demirkol’un oynadığı karakterlerin yüksek aurası birçok sahnede filmi taşıyan lokomotif işlevi görüyor. Genellikle yapılan ‘aile’ temalı filmlerin tamamen dışında bir temayı yakalayabilmesi filmin ilgi çekiciliğini artıran cinsten. Suç ve cinayetin kendi halinde lokanta işleten sade bir aileden sadır olması başlı başına seyirciyi içine çekmeye yetiyor aslında. Seyircisini güldürmeyi başaran filmin yer yer fazla küfür barındırması “küfürsüz komedi olmaz” modasından mıdır bilinmez “Bu kadarına gerçekten gerek var mı?” dedirtiyor.

Ali Atay’ın yönetmenliğine gelince başarılı bir film çektiği ortada… Özellikle aksiyon sahnelerindeki Hollywood’un suç filmlerine yapılan göndermeler yer yer tam bir kara mizaha dönüşüyor. Yüksek kare aksiyon sahneleri ve yakın dövüş sahneleri gibi seyir zevki aranan sahneler de tatmin edici sayılabilir.

Film daha doyurucu ve arka planı dramatik tatmine odaklı bir hikâye yerine karakterler ve diyaloglarıyla ön plana çıksa da; komedi denilerek piyasaya sürülen ve absürt tür ile kalitesizliğin birbirine karıştırıldığı günümüz filmlerden kalite anlamında ayrışıyor…

Yorumlar

 

Yorum yazın

Lütfen gerekli tüm alanları doldurunuz. *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Lost Password

Sign Up