Bizimle İletişime Geçin

Festivaller

Nuri Bilge Ceylan: “Edebiyatı çok severim. Belki sinemadan bile çok severim.”

Yönetmen Nuri Bilge Ceylan, 8. Malatya Uluslararası Film Festivali bünyesinde düzenlenen ‘Ustalık Sınıfı’ söyleşisinde Malatyalı sinemaseverler ve basın mensuplarıyla buluştu.

Yayınlandı

tarihinde

Yönetmen Nuri Bilge Ceylan, 8. Malatya Uluslararası Film Festivali bünyesinde düzenlenen ‘Ustalık Sınıfı’ söyleşisinde Malatyalı sinemaseverler ve basın mensuplarıyla buluştu. Ceylan’ın söyleşisine ilgi oldukça yoğundu. Ceylan’ın uzun yıllardır arkadaşı, yönetmen Mehmet Eryılmaz, söyleşinin moderasyonunu gerçekleştirdi.
Kariyerinin başında yaşadığı zorluklardan yeni filminde odaklandığı konulara, sanat hakkındaki düşüncelerinden kendisini etkileyen konulara kadar çok farklı konularda dinleyicilerden gelen soruları cevapladı.
Genel olarak soru-cevap şeklinde ilerleyen söyleşide Nuri Bilge Ceylan, sözlerine uzun süredir Türkiye’de böyle bir Master Class yapmadığını, tanıdık simalar görmekten mutlu olduğunu söyledi. Ceylan, sözlerine şöyle devam etti:
‘Ben kendimi usta saymıyorum. Benim penceremden öyle değil. Ben öğrenci gibi görüyorum kendimi. Sinema sonu olan, bilinen bir şey değil, devamlı öğrenilen bir şey. Ben buraya bildiklerimi değil yanlışlarımı da anlatmak için geldim. Bazen en büyük öğretmen yaptığımız yanlışlar oluyor. Bildiğimi zannettiğim şeyleri hemen unutuyorum. Onlar ilgi alanıma girmiyor. Eksiklerimi yanlışlarımı çekinmeden paylaşmak isterim. Sinema yapmak benim için bir tür itiraf alanı aslında. Kendim de film seyrederken aslında bir tür itiraf ararım. Bildiklerini anlatan öğretmen gibi filmlerden canım sıkılır.’
‘Neden sinema?’ sorusunu ise Ceylan, şöyle yanıtladı: ‘Onu tam olarak bilmiyorum. Belki roman yazma yeteneğim olsaydı onu tercih edebilirdim. Yalnız üretme olanağı sağladığı için. Sinema benim için daha kolay, yapabildiğimi düşündüğüm bir alan. Ama edebiyatı çok severim. Belki sinemadan bile çok severim. Bana her zaman daha derine inebilmiş bir sanat olarak görünmüştür. Tabii daha uzun da bir geçmişi var. Sinemanın tam olarak bir Dostoyevski çıkarabildiğini düşünmüyorum henüz.’

Sonrasında sinema yapmaya nasıl karar verdiğinden bahseden Ceylan, yönetmen olmaya askerde karar verdiğini anlattı. Ceylan, sözlerini şöyle sürdürdü:‘Askerde karar verdim sinema yapmaya. Bunun nedeni uzun süren yalnızlık. Askerde çok yalnızdım. Çok kitap okuyordum. Bu, hayatım için daha büyük kararlar vermeme neden oldu. Okul bitmişti, hayat boş geliyordu, ne yapacağımı bilmiyordum. Denize düşen yılana sarılır durumu oldu. Kitaplar aldım, tekniğini bilirsem bu işi hallederim gibi geliyordu. Pek tanıdığım yoktu, çok küçük bir zümrenin elinde gibi geliyordu sinema. Onun için sadece kendi kişiliğime uygun yeni bir yöntem yaratma durumunda kaldım.’

Seyircilerden gelen ‘Karakterlerinizi seçerken nelere dikkat ediyorsunuz?’ sorusuna Ceylan şöyle cevap verdi:
‘Muhakkak ki insan doğasının kendime göre şaşırtıcı birtakım niteliklerini ortaya çıkarabilecek bıçak sırtı durumlar ortaya çıkarmaya çalışıyorum. Beni heyecanlandıracak durumları ortaya çıkarabilecek karakterler, olaylar yaratmaya çalışıyorum. Son filmde senaryoyu birlikte yazdığımız Akın’ın babasından ilham aldım. Karakteri çok ilgimi çekiyordu, aynı yansımaları babamda da görüyordum. Diş geçiremediğim, acısını çektiğim, kendime bile itiraf etmekten çekindiğim biraz karanlık bölgelere dalmak istedim.’
Konuşmanın başında, sanata yaklaşımını itiraf olarak değerlendirmesine yönelik gelen bir soruya ise Ceylan şöyle yanıt verdi:
‘Sanat öyle bir şey ki normal hayatta söyleyemeyeceğiniz, kendinizden bile sakladığınız şeyleri daha güvenli bir mesafeden bir karakterinize yükleyerek söylemenizi sağlar. Bazen icabında reddedilirsiniz. Yine de sizin o konuda düşünmenize ve sizi sağaltmaya yarar. Hepimiz bir öğretmen edasıyla bildiğimiz şeyleri anlatırsak ne anlamı var. İnsan ilişkisi zayıflıklarımız üzerinden kurulur. Bir insanla arkadaş olmak isterseniz onunla bir adım ileriye gitmek isterseniz, bir itirafta bulunmak gerektiğini hissedersiniz. Çünkü gerçek ilişkinin öyle kurulabileceğini düşünürsünüz. Kültür denen şeyin itiraf denen mekanizmayı daha çok beslemesi, desteklemesi gerekiyor bir şekilde. En azından cezalandırmaması gerekiyor. Ben kendi zayıflıklarını ortaya koymaya çalışan birine her şeyimi veririm.’
Sette ekibiyle nasıl çalıştığı yönünde gelen bir soruya başarılı yönetmen bunun teknik bir ilişki olduğunu ifade etti. Ceylan, sözlerini şöyle sürdürdü:
‘Bir anlamda sinema benim için çok kolektif bir sanat değil. Hatta kalabalık içinde hissettiğiniz yalnızlık daha büyük bir şey. Sette siz bir şeylerle uğraşıyorsunuz ama kimse anlamıyor o an ne yaptığınızı. Sinema kalabalık olarak üretilen bireysel bir sanat. Sizin anlatmaya çalıştığınız o kırılgan şeyin yalnız taşımanız gereken bir şey olduğunu bilyorum.’
Tarkovski, Kiarostami, Dostoyevski gibi sevdiği yazar ve yönetmenlerden sık sık bahseden Ceylan, hâlâ çok fazla okumak istediği kitap, izlemek istediği film olduğundan söz etti.
Söyleşinin sonunda Malatya Büyükşehir Belediyesi Başkanı Hacı Uğur Polat, Nuri Bilge Ceylan’a festivale sunduğu katkı için teşekkür etti.
Okumaya Devam Et
Sponsorlu İçerik
Yorum Yapmak İçin Tıkla

Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Festivaller

27. Saraybosna Film Festivali Başvuruları Açıldı

Festival, 13-20 Ağustos 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilecek.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

27. Saraybosna Film Festivali Başvuruları Açıldı

27. Saraybosna Film Festivali‘nin online başvuruları açıldı.

1320 Ağustos 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan 27. Saraybosna Film Festivali‘nin film ve diziler için online başvuruları açıldı.

Film yazarları ve yapımcıları, filmlerini / drama dizilerini gönderebilecekleri kategoriler:

  • Yarışma Bölümü- Uzun Metraj Film
  • Yarışma Bölümü – Belgesel Film
  • Yarışma Bölümü – Kısa Film
  • Yarışma Bölümü – Öğrenci Filmi
  • In Focus
  • Avant Premiere- Yerel diziler için
  • Açık Hava
  • Kinoskop
  • Yaz Gösterimi
  • Avrupalı Kısa Filmler
  • Çocuk Bölümü
  • Genç Arenası
  • Geçmişle İlişki Kurmak
  • BH Film Bölümü

Yukarıda belirtilen kategoriler için bütün kayıtlar 28 Mayıs 2021 tarihine kadar festivale başvuru yapabilir.

Film gönderim ücretleri aşağıdaki gibidir:

  • Yarışma Bölümü- Uzun Metraj Film ÜCRETSİZ
  • Yarışma Bölümü – Belgesel Film ÜCRETSİZ
  • Yarışma Bölümü – Kısa Film ÜCRETSİZ
  • Yarışma Bölümü – Öğrenci Filmi ÜCRETSİZ
  • BH Film Bölümü ÜCRETSİZ

Başvuruları başlayan diğer programlar:

  • Uzun metraj filmler için (60 dakika veya daha uzun) – 70 BAM veya 35 Euro
  • Kısa film (kapanış jeneriği dahil 30 dakikaya kadar) – 30 BAM veya 15 Euro

1320 Ağustos 2021 tarihleri arasında gerçekleşecek Saraybosna Film Festivali‘ne buradan başvuru yapabilirsiniz.

Okumaya Devam Et

Festivaller

Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivali Afişi Hazır

Festival 27 Mayıs’ta başlayacak.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivali Afişi Hazır

27 Mayıs – 3 Haziran tarihleri arasında düzenlenecek “24. Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivali”nin afişi yayınlandı.

Bu yılki teması Araftan Çıkmak olarak belirlenen, 27 Mayıs – 3 Haziran tarihleri arasında düzenlenecek 24. Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivali‘nin dayanışmaya çağıran, cesaret ve güç vermeyi umut eden afişi hazır.

Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivali el ele, dayanışmayla, birbirinden kuvvet alarak kadınların aşamayacağı çıkışsızlığın olmadığını söylüyor, hareketi büyütmenin ve araftan çıkmanın zamanıdır diyor. Bu afişle de kadınların bu güce ve birlikteliğe sahip olduğuna dikkat çekiyor.

Festival 27 Mayıs’ta düzenlenecek Onur Ödülü, Bilge Olgaç Başarı Ödülü, Genç Cadı Ödülü ve Tema Ödülü’nün sahiplerine verileceği açılış töreniyle başlayacak. 3 Haziran’a dek sürecek festival hem çevrimiçi gösterimlerde hem de fiziki mekânlarda sinemaseverleri ağırlayacak. Ayrıca programda yerli ve uluslararası konuklarla söyleşiler, paneller ve gösterimlerin ardından sohbetler de yer alacak. 

Bu yıl nihayet adayları arasında kadın yönetmenlerin filmlerini gördüğümüz En İyi Uluslararası Film dalında Oscar’a aday, Jasmila Žbanić imzalı Nereye Gidiyorsun Aida? / Quo Vadis Aida? ve yönetmenliğini Kaouther Ben Hania’nın üstlendiği Derisini Satan Adam / The Man Who Sold His Skin 24. Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivali programında yer alıyor. 

Uçan Süpürge Uluslararası Kadın Filmleri Festivali

Festival, önümüzdeki günlerde açıklanacak programıyla bir hafta boyunca dünyanın dört bir yanından ilham verici kadın hikâyelerini, yönetmen koltuğunda kadınların oturduğu filmleri sinemaseverlerle buluşturacak.

Okumaya Devam Et

Festivaller

17. Akbank Kısa Film Festivali Ödülleri Sahiplerini Buldu

Akbank Sanat Youtube hesabı üzerinden açıklandı.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

17. Akbank Kısa Film Festivali Ödülleri Sahiplerini Buldu

Bu yıl 17. si düzenlenen Akbank Kısa Film Festivali yarışmasının kazananları belli oldu.

Bu yıl 71 ülkeden 2.048 kısa filmin başvuru yaptığı 17. Akbank Kısa Film Festivali yarışmasının kazananları belli oldu. Yarışmada ödüle layık görülen yapımlar 1 Nisan akşamı Akbank Sanat Youtube hesabı üzerinden açıklandı.

Koronavirüs salgını nedeniyle çevrimiçi düzenlenen 17. Akbank Kısa Film Festivali; Festival Kısaları, Dünyadan Kısalar, Kısadan Uzuna, Deneyimler, Belgesel Sinema, Perspektif, Özel Gösterim ve Forum kategorilerinden oluşuyor.

  • Ulusal Yarışma (En İyi Kısa Film) Tapınak / Murat Uğurlu
  • Uluslararası Yarışma (En İyi Kısa Film) I am afraid to forget your face / Sameh Alaa
  • Mansiyon Ödülü (Dalia – Brusi Olason) Witness / Ali Asgari
  • En İyi Senaryo (Karda İzler) / Uğur Şahin
  • Mansiyon (Palmiyeler Altında) / Alperen Albayrak
Okumaya Devam Et

Popüler