Bizimle İletişime Geçin

Film

Julia Roberts ve George Clooney’li “Ticket to Paradise”ın Prömiyer Tarihi Belli Oldu

Romantik komedi yolda!

Yayınlandı

tarihinde

Julia Roberts ve George Clooney’li "Ticket to Paradise"ın Prömiyer Tarihi Belli Oldu

George Clooney ve Julia Roberts’ın başrollerini paylaştığı romantik komedi filmi “Ticket to Paradise”ın prömiyer tarihi belli oldu.

Merakla beklenen George Clooney ve Julia Roberts‘lı romantik komedi filmi Ticket to Paradise, prömiyer tarihini açıkladı. Universal Pictures tarından dağıtımı yapılacak film, 30 Eylül 2022‘de gösterime girecek. Mamma Mia: Here We Go Again, Best Exotic Marigold Hote gibi sevilen filmlerin yönetmeni Ol Parker romantik komedi filminin rejisör koltuğuna oturacak.

Prodüksiyonu Avustralya’da gerçekleşecek olan filmin konusu: Boşanmış olan bir çiftin kızlarının evlenmesine engel olmak için tekrardan bir araya gelmelerini konu alıyor.

Okumaya Devam Et
Sponsorlu İçerik
Yorum Yapmak İçin Tıkla

Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Eleştiri

Eleştiri: Promising Young Women

Seher Kavut, beş kategoride Oscar adayı Promising Young Women filmini inceledi.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Promising Young Women

Son yıllarda feminist sinema, dünya kültürünün önde gelen yapımlarından biri olmaya başladı. Ancak iyi niyetli olan bazı yapımlar, çoğu zaman, kadınların erkeklere üstünlüğünü göstermeyi amaçlayan zehirli feminizmi gizler.

Aslında, “tecavüz ve intikam” türündeki oldukça basit bir hikayenin arkasında, sonsuz bir “zihinsel drama” konusu vardır.

Öncelikle Emirald Fennel‘in Killing Eve (2018) dizisinde bir kadının yüksek kaliteli ve tam teşekküllü imajını, duygusal deneyimlerini, ilişkilerini, kendi kaderini tayin hakkını ve hatta kadın zulmünü gösterdiğini söylemek gerek. Yönetmen dizide senaryo yazarı olarak rol aldı.  Killing Eve’de olduğu gibi Promising Young Woman, ana karakter Cassie’yi (Carey Mulligan) güçlü, bilinçli ve bağımsız bir ruh olarak gösteriyor, ancak aynı zamanda koşullar veya diğer insanlar tarafından kırılmış biri. “The Great Gatsby”, “Don’t Let Me Go”, “Shame” ve “Suffragette” filmleriyle tanınan Carey Mulligan, bir kez daha izleyiciye kahramanını gerçek, doğal ve biraz karikatürize edilmiş bir “intikamcı” olarak gösteriyor.

Karakterin, bir arkadaşına tecavüz eden ana kişi ve bu sahneye gülerek şahit olan bir grup insandan intikam alma şeklini görüyoruz.  Ancak her şeye umutsuzluğun, kanın ve zulüm nehirlerinin eşlik ettiği “tecavüz ve intikam” türündeki diğer filmlerin aksine, Cassie’nin intikamı daha yaratıcı, hatta daha insani ve öğretici denilebilir. Cassie’nin hedefine giden yolu, Monte Cristo Kontu, Gladyatör ve Kill Bill gibi klasik hikayelerdeki kahramanlarla eşleşiyor. Cassie gibi bu filmlerin kahramanları da intikam eyleminden hoşlanmazlar, onlar için bu sadece bir araç, amaca ulaşmanın bir basamağıdır. Bu tür hikayelerin kahramanlarının amacı, intikam aldıktan sonra huzur bulmak, adaletin sesini duyurmaktır.

Filmin başarılı ve bazı yerlerde tamamen beklenmedik oyuncu kadrosuna dikkat çekmek gerek. Bo Burnham (Sekizinci Sınıf), Laverne Cox (Orange Is the New Black), Connie Britton (American Horror Story: Murder House, Scandal), Adam Brody (Lonely Hearts, In the Land of Women “) ve Jennifer Coolidge (Legal Blonde, American Pie) beklenmedik ve çekici bir şekilde parlıyor.

 Filmin genel resmi ve ruh hali, sanki “chernukha” ve gerilim unsurları içeren bir rom-com ile çekilmesi gerekiyormuş gibi oldukça hafif görünebilir, ancak onu izleyiciye daha da yakınlaştıran şey budur. Film tam teşekküllü bir drama gibidir ama ağlatmaz. Evet, kasvetli tonlar filme alınmıyor ve özellikle bazı önemli kelimeler ve sahneler perde arkasında kalıyor, ancak izleyici resmin hafifliği, kamera çalışması ve müzikle ekranda olup bitenlerin yoğunluğunun ve duygularının farkındadır.

Filmin müziği de önemli bir rol oynuyor. Başka bir ünlü şarkı ortaya çıktığında, neredeyse iki saat boyunca takip ettiğimiz hikayeyle bağlantılı olarak orijinal anlamı ve ruh hali korunur. Bu filmde seslendirilen bazı bestelerin sanatçıları bir zamanlar sözde “kötü adamlar listesi” ne dahil edilmiş, halk tarafından azarlanmış ve mümkün olan her şekilde “kaliteli elit”ten “dışlanmış”. Filmin her kompozisyonu zekice ve dikkatle seçilmiş ve hikayeyi tamamlıyor.

Genel olarak, görsel hikaye anlatımı ve fotoğraflar için Fennell’in en iyi işi denebilir. Promising Young Woman, olağanüstü kamera çalışması, kompozisyon ve geometriye sahiptir.  Yönetmen, kameramanla birlikte küçük bir bütçeyle, ana karakterin var olduğu dünyanın iç çirkinliğinin görsel güzelliğini yansıtan parlak bir görüntü elde eder. Ve renk paletinin yetkin seçimi, filmin bazı karelerini akılda kalıcı ve çok hacimli hale getirir, bu sayede “Kız”a giderek daha fazla bakmak istersiniz. Genellikle Fennell‘in rengi, izleyicinin epizodik karakterler hakkında bilmesi gereken her şeyi söyler: İzleyicinin kahramanın etrafında gördükleri, onun kim olduğunu, ne deneyimlediğini ve senaryonun onu nereye götürdüğünü anlamak için yeterlidir.

 “Promising Young Woman“, son yılların en başarılı pop feminist filmlerinden biridir, ancak gökyüzünde yeterince yıldız bulunsa da, bir dizi başarılı yönetmenlik deneyiminden sonra bu film zamanla tepeden kaybolabilir. Senaryo biraz daha sağduyuya sahip olsaydı ve erkekler ve kadınlar arasındaki ilişkilerle ilgili sorunlara dair ciddi bir görüşe sahip olsaydı, Emirald Fennell’in filmi daha yüksek bir kesime hitap edebilirdi.

Nihayetinde, feminist sinema temasına dönersek, “Promising Young Woman” bu eğilimin biraz daha olumlu bir örneğidir, bir kadını erkeğin üstüne koymamak, istisnasız herkesi istismarcı ve pislikle eşitlememek ve aynı zamanda sorunu da ortaya çıkarmaktadır. Genel olarak, kadınlarla taciz edici iletişim kültürünü kınamayı ve bu soruna bir diyalog çözümü için çabalamayı amaçlamaktadır.

Film, hem bir sinema sanatı eseri olarak hem de feminist hareketin ana akımında kendi içinde değerli olduğu için kesinlikle izlemeye değer.

Seher Kavut

Eleştiri: Promising Young Women
5.7 / 10 Yazar Puanı
{{ reviewsOverall }} / 10 Kullanıcı Puanı (0 Puan)
Psikolojik Şiddet3
Şiddet & Kan2
Küfür & Argo5
Cinsellik & Çıplaklık7
Aldatma1
Alkol, Uyuşturucu ve Sigara5
Korku Öğeleri5
Kullanıcılar ne düşünüyor? Puanlamak için üye olmalısınız!
Order by:

İlk eleştiri yazan sen ol!

Onaylı Eleştiri
/ 10
{{{ review.rating_title }}}
{{{review.rating_comment | nl2br}}}

This review has no replies yet.

Avatar
Show more
Show more
{{ pageNumber+1 }}
Okumaya Devam Et

Ödüller

36. Bağımsız Ruh Ödülleri Sahiplerini Buldu

Nomadland, dört kategoride ödüle layık görüldü.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

36. Bağımsız Ruh Ödülleri

2020 Bağımsız Ruh (Independent Spirit) Ödülleri’nin bu yılki kazanan yapımları belli oldu.

Bu sene 36. sı düzenlenen Bağımsız Ruh (Independent Spirit) Ödülleri’nin sahipleri belli oldu. Amerikan bağımsız sinemasının enlerini seçen Bağımsız Ruh Ödülleri’nde bu sene ilk defa dizi kategorisi de yer aldı.

Törende Chloé Zhao imzalı Nomadland filmi; En İyi Film, En İyi Yönetmen, En İyi Kurgu ve En İyi Görüntü Yönetimi kategorilerindeki ödülleri evine götürerek dikkat çeken yapımlar arasına girdi.

En İyi Film

First Cow
Ma Rainey’s Black Bottom
Minari
Never Rarely Sometimes Always
Nomadland

En İyi Yönetmen

Lee Isaac Chung (Minari)
Emerald Fennell (Promising Young Woman)
Eliza Hittman (Never Rarely Sometimes Always)
Kelly Reichardt (First Cow)
Chloé Zhao (Nomadland)

En İyi İlk Film

I Carry You With Me
The 40-Year-Old Version
Sound of Metal
Miss Juneteenth
Nine Days

En İyi Kadın Oyuncu

Nicole Beharie (Miss Juneteenth)
Viola Davis (Ma Rainey’s Black Bottom)
Sidney Flanigan (Never Rarely Sometimes Always)
Julia Garner (The Assistant)
Frances McDormand (Nomadland)
Carey Mulligan (Promising Young Woman)

En İyi Erkek Oyuncu

Riz Ahmed (The Sound of Metal)
Chadwick Boseman (Ma Rainey’s Black Bottom)
Rob Morgan (Bull)
Steven Yeun (Minari)
Adarsh Gourav (The White Tiger)

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu

Alexis Chikaeze (Miss Juneteenth)
Yeri Han (Minari)
Valerie Mahaffey (French Exit)
Talia Ryder (Never Rarely Sometimes Always)
Yuh-jung Youn (Minari)

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu

Colman Domingo (Ma Rainey’s Black Bottom)
Orion Lee (First Cow)
Paul Raci (Sound of Metal)
Glynn Turman (Ma Rainey’s Black Bottom)
Benedict Wong (Nine Days)

En İyi Senaryo

Bad Education
Minari
The Half of It
Never Rarely Sometimes Always
Promising Young Woman

En İyi İlk Senaryo

Kitty Green (The Assistant)
Noah Hutton (Lapsis)
Channing Godfrey Peoples (Miss Juneteenth)
Andy Siara (Palm Springs)
James Sweeney (Straight Up)

En İyi Görüntü Yönetimi

Jay Keitel (She Dies Tomorrow)
Shabier Kirchner (Bull)
Michael Latham (The Assistant)
Hélène Louvart (Never Rarely Sometimes Always)
Joshua James Richards (Nomadland)

En İyi Kurgu

I Carry You With Me
The Invisible Man
Residue
Never Rarely Sometimes Always
Nomadland

John Cassavetes Ödülü

The Killing of Two Lovers
La Leyenda Negra
Lingua Franca
Residue
Saint Frances

Robert Altman Ödülü

One Night in Miami

36. Bağımsız Ruh Ödülleri
En İyi Belgesel

Collective
Crip Camp
Dick Johnson Is Dead
Time
The Mole Agent

En İyi Uluslararası Film

Bacurau
The Disciple
Night of the Kings
Preparations to be Together for an Unknown Period of Time
Quo Vadis, Aida?

Piaget Yapımcı Ödülü

Kara Durrett
Lucas Joaquin
Gerry Kim

“İzlenmesi Gereken” Ödülü

David Midell (The Killing of Kenneth Chamberlain)
Ekwa Msangi (Farewell Amor)
Annie Silverstein (Bull)

“Kurgudan Daha Gerçek” Ödülü

Cecilia Aldarondo (Landfall)
Elegance Bratton (Pier Kids)
Elizabeth Lo (Stray)

En İyi Kurgu Olmayan ya da Belgesel Yeni Dizi

Atlanta’s Missing and Murdered: The Lost Children
City So Real
Immigration Nation
Love Fraud
We’re Here

En İyi Dizi

I May Destroy You
Little America
Small Axe
A Teacher
Unorthodox

En İyi Kadın Oyuncu (Dizi)

Elle Fanning (The Great)
Shira Haas (Unorthodox)
Abby McEnany (Work in Progress)
Maitreyi Ramakrishnan (Never Have I Ever)
Jordan Kristine Seamón (We Are Who We Are)

En İyi Erkek Oyuncu (Dizi)

Conphidance (Little America)
Adam Ali (Little America)
Nicco Annan (P-Valley)
Amit Rahav (Unorthodox)
Harold Torre (Zero, Zero, Zero)

En İyi Oyuncu Kadrosu

I May Destroy You

Okumaya Devam Et

Hollywood

Oscar Nunez Lost City of D’nin Kadrosuna Dahil Oldu

Kadro genişliyor.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Oscar Nunez

Oscar Nunez, Sandra Bullock ve Channing Tatum gibi isimlerin kadrosunda yer aldığı The Lost City of D filminin kadrosuna dahil oldu.

Sandra Bullock ve Channing Tatum gibi isimlerin başrolünü paylaştığı Paramount’un The Lost City of D filminin kadrosu genişlemeye devam ediyor. Geçtiğimiz ay Harry Potter serisi ile dünyanın tanıdığı yıldız oyuncu Daniel Radcliffe‘in kötü karakter olarak kadroya katıldığı filme şimdi de Oscar Nunez dahil oldu. Nunez, son zamanlarda tekrar popüler olan The Office dizisindeki rolü ile tanınıyor. Kadrosuyla dikkatleri üzerine toplayan filmde Brad Pitt de bir cameo sahnesiyle seyirci karşısına çıkacak.

Dana Fox tarafından kaleme alınan filmin yönetmen koltuğuna, Aaron Nee ve Adam Nee oturacak. İkili daha önce The Last Romantic ve The Last Romantic gibi filmleri yönetmişti.

Patti Harrison, Da’Vine Joy Randolph gibi isilerin de kadrosunda yer aldığı film, yazdığı romanda yarattığı kurgusal şehrin gerçekten var olduğunu keşfeden bir yazarın hikayesini konu ediyor.

Okumaya Devam Et

Popüler