Genetiği Değiştirilmiş Suikastçı!

Manşet Serbest Kürsü

yazar_serkanbastimar_

Siyah takım elbisesi, kırmızı kravatı, metalik renkteki silahları ve dazlak kafasındaki o meşhur barkoduyla suikastçıların en cilalısı Hitman 8 yıl aradan sonra yine yeniden beyazperdede.

Aynı adlı bilgisayar oyunundan uyarlanan film, kendinden önceki gibi hikayenin en başına gidiyor. Yani bir yeniden çevrim. Ancak 8 yılda değişen efekt teknolojisi ve aksiyonun şekli Hitman Ajan 47’yi iddialı bir adrenalin kaynağına dönüştürmüş.

Bu tarz filmlerde, yani karakteri belli dış görünüşü olan ya da imajlı uyarlamalarda oyuncu seçimi yapmak epey zor. Öyle birini seçeceksin ki oyundan fırlamış gibi olacak, üstelik izleyicinin tanıdığı bir isim oynayacak. Bunu tutturamazsan baştan kaybedersin. Önceki Hitman’a ‘şeklen’ biraz zor alışmıştık, zira kendisi canlandırdığı karakterin aksine epey bir ‘beybi feysti’. Şimdiki Hitman (Rupert Friend) hafif yamuk kafalı olsa da daha bir Hitman olmuş.

Hitman Ajan 47’de (ritmik sayıların en farklısı), yalnız erkek karakter değil, her aksiyon, ajan ya da suikastçı filminde olduğu kadın figür de var. Hem hikaye hem de kurgu onun üzerine evrilmiş. Hanna Ware’nin oynadığı Kathleen Van Dees (Fransızca’da 90 – Quatre-vingt dix gibi bir şeymiş) karakteri, üst insan sınıfındaki Hitman projesinin mimarının kızı rolünde.

İlk filmde, mekanı İstanbul olan Hitman’ın tercihi bu defa Küçük İstanbul yani Berlin olmuş. Amerika-Almanya hattında gidip gelen filmimiz, yine kendinden önceki ajan filmlerinin çok uluslu unsurlarını kullanmış. Bu filmde farklı olansa, Berlin’in 1970’lerin Berlin’i olarak göstermeleri. Retro bir Berlin’le karşı karşıyayız.

hitman

Hitman’in yönetmeni Aleksander Bach (Alman besteci isimlerinin bileşkesi bir adı var) ilk filmiyle iddialı bir işe imza atmış. Filmin anti kahramanı, kötücül adamı ise Heroes’te yıldızı parlayan ve Star Trek’in yeni jenerasyonunda o yıldızı uzaya taşıyan Zachary Quinto var. İngiliz klişe ismi John Smith ismiyle üstün özellikli bir iz sürücü olan Quinto, belki de filmin en zayıf noktası. Yüzündeki o sinsi ifade kurguyu baştan deşifre ediyor.

Ajan 47’nin bu filmde öngörü gibi mutantvari bir özelliği var. Velakin aksiyonu güzel. Havada, karada, suda ve bilumum mekanlarda adrenalinle süslenen hareketlilik seyirciyi tatmin edecek düzeyde. Hikayedeki feminist yön, Hitman’ı yalnız bırakmayan ‘dişil’ yan karakter filmin felsefesini temellendirmeye az da olsa yetmiş.

Son dönemdeki Kingsman: Secret Servis kadar zeki, donanımlı ya da dolgun olmasa da yine de Hitman seyirlik bir film. Fakat yapımcılardan isteğim gişede başarılı olup parayı ‘vurduktan’ sonra ya da başarısız olsalar da seriyi devam ettirmeleri. Çünkü seri yalnızca ilk filmde kalınca bir sonraki film de yıllar sonra yeniden başa sarıyor.

Sinefesto

Sinefesto

Admin at Sinefesto
Sinefesto 2011 yılında kurulan, Türkiye'nin en güncel sinema haber sitesidir.
Sinefesto

Yorumlar

 

Yorum yazın

Lütfen gerekli tüm alanları doldurunuz. *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Lost Password

Sign Up