Bizimle İletişime Geçin

Festivaller

Filmlerimi Tiyatro Oyunu Gibi Çekiyorum

Yayınlandı

tarihinde

Altın Palmiye ödüllü yönetmen Laurent Cantet, Antalya Film Forum kapsamında katıldığı Ustalık Sınıfı’nda sineması hakkındaki detayları paylaştı. Cantet, film çekimlerinde adeta bir tiyatro oyunu hazırlar gibi çalıştığını söyledi.

Laurent_Cantet

“Sınıf” (Entre les Murs) filmiyle Altın Palmiye ödülüne layık görülen Fransız yönetmen Laurent Cantet, Ustalık Sınıfı’nda sinemasıyla ilgili detayları paylaştı. 51. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali kapsamında düzenlenen Antalya Film Forumu’nun (AFF) açılışından sonra sahneye gelen Laurent Cantet ve yapımcısı Didar Domehri, AFF Koordinatörü Yamaç Okur’un sorularını cevapladı.

Su Otel Voda Salonu’ndaki Ustalık Sınıfı, Cantet’nin sinemasını daha yakından tanımak isteyenler için büyük bir fırsat oldu. Cantet; yönetmen- yapımcı ilişkisinden festival yolculuklarına, senaryo aşamasından çekim sürecine kadar pek çok şeyi, katılımcılarla paylaştı.

Festival kapsamında aynı zamanda “Havana’ya Dönüş” (Return to Ithaka) adlı son filmi gösterilen Cantet, çekimler esnasındaki tarzını, ‘tiyatro gibi’ diyerek anlattı:

“Genelde 2-3 kamerayla çalışmayı seviyorum. Bu, oyunun bütünlüğünü bozmamak için. Sahneleri de tek seferde çekerim genellikle; tiyatrodaki gibi. Çünkü böylelikle oyuncunun konsantrasyonunu en yüksekte tutabilirsiniz. O yüzden oyuncularım sete geldiklerinde tıpkı tiyatrodaki gibi sahnenin ilk cümlesinden son cümlesine kadar ezbere bilir ve tek seferde oynar. Eğer bir yerde sorun çıkarsa sadece orayı tekrar almam, bütün sahneyi yeni baştan çekerim. İlk başlarda oyuncular bunu garipsedi ve ‘Ne gerek var; sadece sorun olan yeri baştan alalım’ dedi ama sonra en iyi performansı bu şekilde verdiklerini görünce mutlu oldular ve ben ‘son cümleden alalım isterseniz’ dediğimde sahneyi baştan almak istediler. Bu tıpkı bir tiyatro oyununun tek seferde baştan sona temsil edilmesindeki konsantrasyon gibi güçlü bir oyun çıkarmayı sağlıyor”

Son filmi “Havana’ya Dönüş”ün de yapımcısı olan Didar Domehri ise projeye nasıl karar verdiklerini şu sözlerle ifade etti:

“Laurent’le tanışmamız ‘Havana’da 7 Gün’ filmiyle başladı; 7 yapımcının ortak projesiydi. Aslında o dönem istediğimiz; sevdiğimiz yapımcıları Küba’ya götürüp Küba değişmeden önce onlara göstermekti. Oraya gittik, senaristlerle tanıştık, bütün bu hikayeleri toplayıp geldik ve bu macerayı bir sinemacıya önermek istedik. Cantet, görüştüğümüz ilk isimlerden biriydi ve hemen cevap verdi. Bunun üzerine tekrar Havana’ya gittik. Lauretn, yazar Leonardo Padura’yla buluştu. Onun “Palmiye ve Yıldız” romanından bir senaryo fikri gelişti. Sanki çok eskiden tanışıyorlarmış gibi hemen kaynaşıp ortak bir dil kurdular ve birlikte çalışmaya başladılar”

Okur’un “Peki Laurent yönetmen olarak çok talepkâr mıydı; bu konuda zorlandığınız oldu mu?” şeklindeki sorusuna ise Domehri “Sanatsal anlamda evet, zaten öyle de olmalı. Fakat onun dışında zaten çok az paramız vardı, ne talep edebileceğimiz aşağı yukarı belliydi” diye cevap verdi. Domehri, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Havana’da 7 Gün için çalışmaya başladığımızda aslında birbirimizi hiç tanımıyorduk. Bu süreçte birbirimiz tanıdık; ben o esnada günbegün yabancı bir ülkede çalışmayı öğrendim. Çok meraklıydı Laurent; yeni şeyler öğrenmeye çok açıktı. Gerçekten de neden bahsettiğini çok iyi idrak etmeye çalışıyordu. Tazelik istiyordu, tipler üzerinden gitmek istemiyordu. Kübalılarsa bu kadar ünlü birinin, onların hikayesini anlatmak istediğine inanamıyorlardı”

Yönetmen- yapımcı ilişkisine bakışı sorulan Cantet ise şu cevabı verdi:

Kariyerimin başından itibaren bazı kişilere sadakatim var; teknik ekip, yapımcılar gibi. 30 yıl önceden bahsediyorum, kariyerimin başı derken. Mesela senaryolarımı baştan beri birlikte çalıştığım biriyle yazmaya devam ediyorum, son filme kadar aynı yapım şirketiyle çalışıyordum. Benim bu küçük aileye ihtiyacım var. Arada oluşan güvenle çok konuşmadan bile birbirimizi anlıyoruz. Bu beni güvende hissettiriyor. Karşımdaki insanın sırf beni memnun etmek için bana uymadığını, onun da inandığını biliyorum. Bu güven benim için olmazsa olmaz

Okumaya Devam Et
Sponsorlu İçerik
Yorum Yapmak İçin Tıkla

Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Festivaller

4. Uluslararası Kadın Yönetmenler Festivali Faydalı Atölyeler ile Devam Ediyor

Atölyelere katılımlar tamamen ücretsiz.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

4. Uluslararası Kadın Yönetmenler Festivali

4. Uluslararası Kadın Yönetmenler Festivali”nin ikinci etabı birbirinden farklı atölye çalışmaları ile devam edecek.

Pandemi koşulları nedeniyle online olarak devam eden 4. Uluslararası Kadın Yönetmenler Festivali‘nin ikinci etabı 22 Nisan’da başlıyor. İlk etabı 1-7 Mart tarihleri arasında Türkiye’de, Birleşik Krallık’ta ve Kosova’da başarıyla gerçekleşen festivalin ikinci etabı hız kesmeden devam ediyor. Kısmı karantina koşullarının geçerli olduğu ülkemizde Nisan ve Mayıs aylarında sinemaseverlere unutulmaz bir sinema deneyimine davet ediyor.

Uluslararası Kadın Yönetmenler Festivali’nin ikinci etabında birbirinden seçkin atölyeler, katılımcılarla buluşuyor. Festival programı dahilindeki atölyeler ise;

  • Prof. Berrak Taranç ile “Çocuklar için Müzik Atölyesi” (23 Nisan 2021)
  • Hira Selma Kalkan ile “Sanatla Terapi Atölyesi” (24 Nisan 2021)
  • WMC’nin katkılarıyla Sezen Kayhan ile “Belgesel Yapımında Fırsatlar ve Engeller Atölyesi” (30 Nisan 2021)
  • Yalnızca festival katılımcısı yönetmenlere açık olacak Zeynep Merve Uygun ile “KYF Doc Lab: Yeni Medya Belgeselleri MasterClass” (25 Nisan 2021) atölyesi de festival programı dahilinde yapılacak.

Atölyelere katılımlar tamamen ücretsiz ve kadinyonetmenlerfestivali.com adresi üzerinden başvurular açık.

Kadın Yönetmenler Derneği’nin organizasyonu ile hayata geçen 4. Uluslararası Kadın Yönetmenler Festivali bu yıl #sığamıyoruz sloganıyla kaldığı yerden devam ediyor. Yönetmen söyleşileri ve Ulusal seçkinin yanı sıra seçkin Balkan Sinemasından örnekler, Dr. Ebru Beyazıt’ın fotoğraf seçkisi festivalin resmi web sitesi üzerinden 22 Nisan-5 Mayıs tarihleri arasında sinemaseverler tarafından tamamen ücretsiz, zaman kısıtlaması olmadan, yalnızca web sitesi üyeliği ile izlenebiliyor.

Okumaya Devam Et

Festivaller

74. Cannes Film Festivali’nin Açılış Filmi Annette Oldu

6 Temmuz’da Cannes’da prömiyerini gerçekleştirecek!

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Annette

Bu sene 74. sü düzenlenecek olan Cannes Film Festivali’nin merakla beklenen açılış filmi, Adam Driver ve Marion Cotillard’lı Annette filmi olacak.

Spike Lee başkanlığında 74. sü düzenlenecek olan Cannes Film Festivali‘nin açılış filmi belli oldu. Bu sene heyecanla beklenen festivalin açılışını Adam Driver ve Marion Cotillard‘ın başrollerini paylaştığı Annette filmi yapacak.

6 Temmuz tarihinde Cannes’da prömiyerini gerçekleştirecek filmin yönetmen koltuğuna, Leos Carax oturuyor. Charles Gillibert, Paul-Dominique Vacharasinthu ve Adam Driver‘ın yapımcısı olduğu film, operacı eşinin ölümünün ardından 2 yaşındaki bir çocuğa bakmak zorunda kalan bir stand-up komedyeninin hikayesini anlatıyor.

74. kez 6-17 Temmuz tarihleri arasında düzenlenecek olan Cannes Film Festivali‘nin detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

Okumaya Devam Et

Festivaller

40. İstanbul Film Festivali Ulusal Yarışma Filmleri Belli Oldu

Yarışmaya 13 film layık görüldü!

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

 İstanbul Film Festivali

Bu yıl 40.’sı düzenlenen “İstanbul Film Festivali“nde Ulusal Yarışma kategorisinde yarışacak 13 film belli oldu. 

İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından ilk kez 1982 yılında bir sinema haftası olarak düzenlenen İstanbul Film Festivali, bu yıl 40. yaşını kutluyor. 29 Haziran’a kadar devam edecek 40. İstanbul Film Festivali, 1 Nisan tarihinde ilk çevrimiçi gösterimiyle başladı. 

Dünya sinemasının en çok konuşulan örneklerinden, sinemamızın yeni yapımlarına, uluslararası festivallerde prömiyer yapmış ödüllü filmlerden klasiklere ve yeni keşiflere, aralarında efsane yönetmenlerden iz bırakan başyapıtların ve kült filmlerin de bulunduğu zengin programıyla bu yıl pandemi şartlarını da gözetmeye devam ederek nisan, mayıs ve haziran aylarına yayılıyor. 

40. İstanbul Film Festivali’nin çevrimiçi gösterimleri filmonline.iksv.org üzerinden gerçekleşiyor. Nisan ve mayıs ayları boyunca her perşembe, cuma, cumartesi ve pazar günü yeni filmler gösterime sunuluyor. Festivalin Ulusal Yarışma, Ulusal Belgesel Yarışması ve Ulusal Kısa Film Yarışması‘nın 20-29 Mayıs’ta çevrimiçi ve pandemi koşullarına bağlı olarak sinema salonlarında gerçekleştirilmesi planlanıyor. Festivalin Uluslararası Yarışma ile Galalar bölümlerindeki filmlerin, haziran ayında hem açık hava mekânlarda hem de sinema salonlarıyla çevrimiçi platformda festival takipçileri ile buluşması bekleniyor. 

Festival gösterimlerine kısıtlama ve uygulamaların elverdiği durumda yurtiçinden ve yurtdışından konuk yönetmen ve oyuncuların katılımı da planlanan festivalin Ulusal Yarışma bölümünde yarışacak filmler ise bugün açıklandı.

İstanbul Film Festivali Ulusal Yarışma Filmleri

  • Av / AV: The Hunt / Emre Akay 
  • 9,75 / Uluç Bayraktar 
  • Sardunya / Geranium / Çağıl Bocut 
  • Bir Nefes Daha / When I’m Done Dying / Nisan Dağ 
  • Beni Sevenler Listesi / The List of Those Who Love Me / Emre Erdoğdu 
  • Yeniden Leyla / Leyla Once Again / Barış Hancıoğulları 
  • Zîn ve Ali’nin Hikâyesi / Govenda Ali û Dayka Zîn / The Dance of Ali and Zin / Mehmet Ali Konar 
  • Af / Forgiveness / Cem Özay 
  • Çatlak / Fractured / Fikret Reyhan 
  • Cemil Şov / The Cemil Show / Barış Sarhan 
  • İnsanlar İkiye Ayrılır / Two Types of People / Tunç Şahin 
  • Dirlik Düzenlik / It’s All About Peace and Harmony / Nesimi Yetik 
  • Sen Ben Lenin / You Me Lenin / Tufan Taştan 
Okumaya Devam Et

Popüler