Bizimle İletişime Geçin

Sinema Kitapları

E-Sinema Dergisi Sinemarmara’nın İlk Sayısı Yayında

Yayınlandı

tarihinde

Türkiye’deki İletişim fakülteleri arasında elektronik olarak yayımlanan ilk sinema dergisi olma özelliğini taşıyan “Sinemarmara”nın ilk sayısı çıktı.

Marmara İletişim’de bir ilk daha: e-sinema dergisi Sinemarmara’nın ilk sayısı çıktı

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin araştırma ve uygulama birimi olarak faaliyetlerini sürdüren Marmara Medya Merkezi (MMM), elektronik bir sinema dergisi ile yayıncılık ağını genişletiyor.

Akademi ile kampus-dışı alanlardaki birikimleri bir araya getirmeyi hedefleyen ve öğrencilerin de aktif olarak yer alacağı e-dergi, MMM’nin sinema birimi olan Marmara Sinema Topluluğu’nun (MST) koordinesinde üç ayda bir okurlarının karşısına çıkmayı hedefliyor. Böylelikle hem akademik ve entelektüel uğraşlara hem sektörel üretimlere hem de bu alanlardan beslenen öğrencilere katkı sağlayacak bir bilgi paylaşım ve etkileşim platformu olabilecek.

Akademisyen ve öğrencilerin öncülüğünde kampus merkezli bir sinema dergisi olan ve sinema alanında farklı düzey ve mecralarda yer alan tüm aktörlerin birikimine de kapısını açık tutan ve onların da aktif katılımını önemseyen Sinemarmara, ilk sayısıyla okuyucusuyla buluşuyor.

Sinemarmara’nın İlk Sayısında Neler Var?

Sinema Üzerine Düşünmek:

Yusuf Kaplan: “Dilini Bulan Kendini Bulur.”

Derviş Zaim: “Sanatın Zembereği Ahlaktır.”

Sinemarmara’nın en önemli bölümlerinden birisi olan, iki uzmanı bir araya getirip karşılıklı bir tartışma ortamıyla ortaya çıkan düşünceleri okuyucuyla buluşturan Açıkoturum’un ilk konukları Derviş Zaim ve Yusuf Kaplan. Sinema Üzerine Düşünmek başlığıyla Açıktorum’da Yusuf Kaplan’ın , “Dilini Bulan Kendini Bulur” ve Derviş Zaim’n de “Sanatın Zembereği Ahlaktır” sözü öne çıkmış.

Marmara İletişim Fakültesi Sinema Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Serpil Kırel, Film Seyrederken Kendimizi “Görmek” başlıklı yazısıyla kişisel tecrübesi üzerinden Türkiye’de sinemanın tarihsel gelişimini kuramı da göz ardı etmeden ele alıyor.

Marmara İletişim Fakültesi Genele Gazetecilik Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Emre Bağce, Kurosawa’nın Düşler’i Gerçek mi Oluyor? başlıklı yazısıyla kendi ifadesiyle “aramak ve bulmak, hatırlamak ve unutmamak üzerine kurulu bir film” olan Akira Kurosowa’nın Düşler filmini analiz ediyor.

Türkiye’de sinema eğitimi, akademinin durumu ve sinema sektörüne damgasını vuran yönetmenler üzerinden Sinema Öğreniminin Öne Çıkan weblogosu12-02Meseleleri başlıklı yazısıyla Hasan Ramazan Yılmaz, üniversitelerimizin Türkiye’deki sinema pratiğinde varlık gösterip göstermediğini sorguluyor.

Sinemarmara’nın ilk sayısında öne çıkan bir başka içerik ise Marmara İletişim Gazetecilik Bölümü Öğretim Üyesi Yrd.Doç.Dr. Şevki Işıklı’nın Halis Ekmekçi ile felsefi zeminde Matrix filmi üzerine yaptığı söyleşi.

Film analizleri bölümünde Ali Özgentürk’ün At filmi üzerinden Türk modernleşmesini ele alan Turgay Yerlikaya, kamu diplomasisi ve uluslararası ilişkiler bağlamında, En İyi Yönetmen Ödülü Oscar’ını almayı başaran ilk kadın yönetmen Kathryn Bigelow’un  Zero Dark Thirty filmini ele alan Alparslan Akkuş ve tarihin sonu tezleri bağlamında Amerika’nın kurtarıcı rolünü işleyen bir dizi olarak Revulation’ı Ahmet Güven’in yazıları okunabilir.

Dünya Sineması bölümünde Yusuf  Ziya Gökçek, Afrika Sinemasına Kısa Bir Bakış yazısıyla kıta sinemasını ele alırken, Musab Yılmaz sessiz bir isyan olarak değerlendirdiği Filistinli yönetmen Elya Süleyman’ın filmografisini kaleme alıyor.

Sinemarmara’nın  dosya bölümünde ise bahar dönemi içinde Marmara Medya Merkezi’nde öğrencilerle buluşan Yönetmen Yeşim Ustaoğlu’nun filmleri analiz ediliyor. Mesut Bostan Bulutları Beklerken, Aylin Solakoğlu, Güneşe Yolculuk, Gurur Sönmez, Pandoranın Kutusu ve İzel Özten ise Araf filmlerinin analiziyle Yeşim Ustaoğlu’nun filmografisini değerlendiriyor.

Edebiyat ile sinema arasındaki en önemli ilişkilerden birisi olana uyarlama konusunda Fatih İnce, Frank Darabont’tan Stephen King Romanlarına Sinema Uyarlamalarını yazarken sinema kitaplığında ise Bahar Tügen, Sinemam ve Ben kitabıyla Türk Sinemasının Sultanı Türkan Şoray’ın kitabını değerlendiriyor.

Sinemarmara’nın içeriğine ulaşılabilen web adresleri:

http://data.axmag.com/data/201307/20130713/U104623_F228228/FLASH/index.html

http://e-yayincilik.marmara.edu.tr

Okumaya Devam Et
Sponsorlu İçerik
Yorum Yapmak İçin Tıkla

Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Etkinlikler

Perspektif’in Temmuz dosyası: “Göç ve Sinema”

Perspektif Dergisi Temmuz ayında “Göç ve Sinema” dosyasıyla yayınlandı.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Batı Avrupa’da milyonlarca Türk kökenli yaşıyor. Bu kesim, aynı zamanda sinema sektörüne de “göç sineması” ile farklı bir hareketlilik getirdi. Perspektif Dergisi’nin temmuz sayısı bu hareketliliği mercek altına alan “Göç ve Sinema” dosyasıyla yayınlandı.

“Yersiz-Yurtsuzluktan Evrenselliğe: Göç Sineması”. Fırat Çakkalkurt’un Perspektif’in “Göç ve Sinema” başlıklı dosyasının giriş yazısı için kaleme aldığı makale bu başlığı taşıyor. Bu başlık aynı zamanda, işgücü göçünün ardından Batı Avrupa’da yerleşik hale gelmiş sayısız insanın sinema alanında yaşadığı değişimi de özetler nitelikte.

Göç sinemasının, “üçüncü sinema” ve “aksanlı sinema” gibi kavramlarla da ifade edildiğini belirten Çakkalkurt, göç sinemasında eleştirel farkındalığın yüksek olduğunu vurguluyor. Çakkalkurt’a göre göç sineması, ana akıma mesafeli bir sinema türü. Çakkalkurt göç sinemasının bu yönüyle ulusal sinema kavramının boş bıraktığı alanda tamamlayıcı bir rol oynadığı görüşünde.

Dosyaya “Göçün Görsel Kültürü” başlıklı bir makaleyle katılan Dr. Ömer Alkın ise merceği “göç sineması”nın üreticilerine çeviriyor. Genç film yapımcılarının karşılaşacağı zorluklarla mücadele edebilmeleri için uygun şekilde düzenlenmiş bilgi kültürüne ve erişim kaynaklarına dâhil edilmeleri gerektiğini söyleyen Alkın, sinema ile ilgilenen göç kökenlilerin, sektöre erişimdeki zorluklarına değiniyor.

Dosyada Avrupalı Türklerin sinema tercihleri de araştırma konusu edilmiş. Meltem Kural “Avrupalı Türkler Ne İzliyor” başlığıyla kaleme aldığı yazıda Berlin merkezli film dağıtım şirketi AF Media’nın sahibi Ali Fidan’ın görüşlerini paylaşıyor.

Senarist ve yönetmen Yasemin Şamdereli ve Haluk Piyes gibi isimlerle söyleşilerin yer aldığı dosyada bütün yazılara buradan ulaşabilirsiniz.

Okumaya Devam Et

Sinema Kitapları

Nuri Bilge Ceylan’ın Kitabı “Bir Zamanlar Anadolu’da” Raflarda

Nuri Bilge Ceylan‘ın Bir Zamanlar Anadolu’da kitabı Doğan Kitap tarafından yayımlandı.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Nuri Bilge Ceylan‘ın Bir Zamanlar Anadolu’da kitabı Doğan Kitap tarafından yayımlandı.

2011 yılında çektiği Bir Zamanlar Anadolu’da filmiyle Cannes Film Festivali’nde Büyük Ödülü kazanan Nuri Bilge Ceylan’ın aynı adlı kitabı Doğan Kitap tarafından yayımlandı.

Dünyanın en iyi filmleri arasında yer alan ve Türk sinemasını güçlü bir şekilde temsil eden Bir Zamanlar Anadolu’da filmi, bir doktor ile bir savcının 12 saatlik gerilimli öyküsünü beyaz perdeye aktarmıştı.

Senaryonun çekime başlanmadan önceki orijinal halini derleyen kitapta ayrıca, film hakkında yurtiçi ve yurtdışında yazılan sayısız yazılardan bir seçki, söyleşiler ve yönetmenin kurgu sırasında tuttuğu günlükleri de içeren geniş bir derleme mevcut.

Okumaya Devam Et

Manşet

Robert McKee’nin Kitapları Yeniden Türkçe’ye Çevrildi

Senaryo hocası Robert McKee’nin kitapları yeniden Türkçe’ye çevrildi.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Senaryo hocası Robert McKee’nin kitapları yeniden Türkçe’ye çevrildi.

Dünyaca ünlü senaryo hocası Robert McKee’nin Story ve Diyalog kitapları yeniden Türkçe’ye çevrildi. Fırat Çakkalkurt editörlüğünde Story kitabı Hikâye başlığıyla çevrilirken, Aslı Yazır tarafından Türkçeleştirilen Diyalog kitabı ise bu hafta raflardaki yerini alıyor.

İstanbul Medya Akademisi Yayınları etiketiyle piyasaya çıkan Hikâye, 2011 yılında Plato Yayınları tarafından basılmıştı. Senaryo yazmanın inceliklerini bu kitapta anlatan McKee şimdiye kadar 50 binden fazla öğrenciye senaryo yazmanın inceliklerini anlattı. Birçok televizyon yazarına, film yapımcısına, senariste, edebiyatçıya, reklamcıya, metin yazarına, aktöre, prodüktöre, yönetmene ve oyun yazarına ilham kaynağı oldu. Öğrencileri şimdiye kadar 27 Oscar, 140’tan fazla Emmy ödülü kazandı. Akıl Oyunları, Yüzüklerin Efendisi, Arabalar, Cindrella Man, Da Vinci’nin Şifresi, Shrek, Karayip Korsanları, X Men, Kayıp Balık Nemo gibi kapalı gişe oynayan filmlerin, Friends, Frasier, Seinfeld gibi dünya çapında popüler televizyon dizilerinin altında onun öğrencilerinin imzası var.

Okumaya Devam Et

Popüler