Balkanlardan Gelen Acı: Annemin Yarası

Eleştiri Manşet Serbest Kürsü

 

erkam-bulbul-1

Bu hafta vizyona girecek olan Annemin Yarası filmi ihtişamlı kadrosu ve acıklı hikayesiyle merak uyandıran bir yapım. Başrollerini Ozan Güven, Belçim Bilgin, Meryem Uzerli, Okan Yalabık ve Bora Akkaş’ın paylaştığı film oldukça ses getireceğe benziyor. Yönetmenliğini Ozan Açıktan’ın yaptığı film kalburüstü bir yapım olarak vizyonda yerini alacak.

Filmin hikâyesi Bosna Savaşı gibi yakın dönemin en acıklı konularından biri etrafında şekilleniyor. Savaşa sonrası yaşı 18 olduğu için yetimhaneden ayrılan Salih’in ailesini aramak için çıktığı yolda başından geçen trajik olayların konu alındığı film, alt metninde savaşan erkekler, acı çeken, ölen kadınlar ve oidipal bir yapıyı izleyicisine sunuyor.

annemin yarasi 2

Filmde neredeyse tüm oyunculuklar kusursuz. Benim bir türlü oyunculuğuna ısınamadığım Belçim Bilgin ilk defa bu filmde başarılı bir performans sergilemiş. Özellikle filmin finalinde sergilediği performans göz kamaştırıcı. Fakat genç oyuncu Bora Akkaş için özel bir paragraf açmak gerek. Zira bu yıl Türk sinemasında gördüğüm en iyi performanstı. Özellikle TV dizilerinden üzerine yapışan ‘atarlı ergen’ tiplemesinden sonra neler yapabileceği konusu oldukça merak konusuydu. Sergilediği oyunculukla büyük bir alkışı hak ediyor.

Filmin özellikle görsel yönetimi Balkanların muhteşem manzarasıyla birleşince masalsı bir yapı çıkmış ortaya. Borislav ve Marjia’nın çiftlikleri ve yaşadıkları ev , sürdükleri yaşam neredeyse tüm sinema izleyicisinin iç çekeceği türden.

Filmin müzikleri de Balkan ezgileri gayet yerinde olmasına rağmen neredeyse filmin her karesinde müzik kullanılması açıkçası dramatik yapısını bozuyor. Hikâyenin ya da kadrajın anlatamadığı meseleyi müzikle desteklemek gibi bir zorundalık hissetmiş yönetmen.

annemin yarasi 1

Filmin hikâyesi ve dramatik yapısı demişken, hikâyesini Bosna Savaşı ve sonrasında yaşananlar üzerinden kurgulayan bir film mutlaka bir acıya temas edecektir. Filmde görsel olarak bir ajitasyon ön plana çıkmasa da psikolojik ajitasyon özellikle filmin başında ve sonunda oldukça fazla. Bu sebeple, filmin on üç yaş altı için uygun olmadığını söylemek gerek.

Filmin neredeyse tüm güzel özelliklerini baltalayan temel mesele de kötü adamla izleyici arasında kurulmaya çalışılan bağ. Borislav’ın itici olarak başlayan daha sonra tatlı ama serseri olarak çizilen portresi filmin sonunda izleyiciyi karmaşık duygular içinde bırakıyor.

annemin yarasi 3

Sonuç olarak Annemin Yarası oldukça ilgi görecek, özellikle kadın izleyicilerin dikkatini fazlaca çekecek bir yapım olacağa benziyor.

Filmin çok kötü tasarlanmış afişlerine aldanıp filmi yanlış değerlendirmeyin. Tıpkı bu filme bakarak Bosna Savaşı’nın ve orada yaşanan acıların da filme bakılarak değerlendirilemeyeceği gibi.

____

Sinefesto

Sinefesto

Admin at Sinefesto
Sinefesto 2011 yılında kurulan, Türkiye'nin en güncel sinema haber sitesidir.
Sinefesto

Yorumlar

 

Yorum yazın

Lütfen gerekli tüm alanları doldurunuz. *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

Lost Password

Sign Up