Bizimle İletişime Geçin

Festivaller

“Altın Portakal Sinema Okulu”na Başvurular Açıldı

58. Antalya Altın Portakal Film Festivali, geleceğin sinemacılarına destek olmaya devam ediyor!

Yayınlandı

tarihinde

T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı katkılarıyla Antalya Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde 2-9 Ekim tarihleri arasında gerçekleşecek 58. Antalya Altın Portakal Film Festivali, geleceğin sinemacılarına destek olmaya devam ediyor. İlk kez düzenlendiği 2019 yılında 150 öğrenciyi ağırlayan, pandemi nedeniyle çevrimiçi düzenlendiği geçen yıl ise 250 öğrenciyi sinema profesyonelleri ile buluşturan Altın Portakal Sinema Okulu için başvurular açıldı. Altın Portakal Sinema Okulu 3-8 Ekim tarihleri arasında yine çevrimiçi düzenlenecek.

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek yaptığı yazılı açıklamada “Gençler üretecek, Antalya gençlerle birlikte yükselecek” sloganıyla yola çıkılan Antalya Sinema Okulu için, “Bu yıl da Türkiye’deki üniversitelerde Radyo, Televizyon, Sinema, Medya, İletişim ve Görsel Sanatlar eğitimi alan 250 öğrenci seçilecek. Geleceğin sinemacılarına hayallerine ulaşmalarında destek olmayı ve ilham vermeyi amaçlayan Altın Portakal Sinema Okulu‘nda sinema sektörünün önde gelen isimleri öğrencilerle tecrübelerini paylaşacak,” dedi.

Festival, Altın Portakal Sinema Okulu‘na katılamayan sinemaseverleri de unutmuyor. Herkesin erişimine açık olarak yayınlanacak söyleşi ve röportaj videoları ile Türkiye’nin dört bir yanından sinemaseverlere ulaşmak amaçlanıyor. Bu videolar, festival sosyal medya hesaplarından takip edilebilecek.

Altın Portakal Sinema Okulu için son başvuru tarihi 13 Eylül Pazartesi olarak belirlendi. Sinema öğrencileri başvuru formuna festival web sitesi üzerinden ulaşabilirler.

Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’in başkanlığını yaptığı 58. Antalya Altın Portakal Film Festivali‘nin idari direktörlüğünü Cansel Tuncer, yönetmenliğini Ahmet Boyacıoğlu üstlenirken, sanat yönetmenliğini Başak Emre yürütecek.

Okumaya Devam Et
Sponsorlu İçerik
Yorum Yapmak İçin Tıkla

Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Festivaller

40. İstanbul Film Festivali “Hitchcock Renkli” Özel Gösterimleri Kasım ve Aralık’ta Sinemalarda

Yönetmenin renkli çektiği tüm filmler bu seçkide!

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Gerilim Ustası Alfred Hitchcock’un renkli çektiği tüm filmleri, kaçıranlar, özleyenler ve büyük ekranda görmek isteyenler için İstanbul Film Festivali’nde.

İstanbul Film Festivali özel retrospektif bölümüyle yılı ve gösterimlerini sonlandırıyor. 40. İstanbul Film Festivali’nin Nippon Paint sponsorluğundaki özel bölümü Hitchcock Renkli kapsamında, dahi sinemacı Alfred Hitchcock’un 15 renkli filmi kasım ve aralık aylarında yenilenmiş kopyalarından Beyoğlu ve Kadıköy sinemalarında gösterilecek. Gösterimler her hafta beşer film içerecek şekilde hafta sonları yapılacak.

40. İstanbul Film Festivali’nin özel bölümlerinden Hitchcock Renkli, yapıtları yalnızca sanat değil felsefe ve psikoloji alanlarında da konu edilen, dünya sinemasını ve çağdaş sinemacıları derinden etkileyen bu efsane yönetmenin filmlerini beyazperdede izleyememiş genç kuşakları ve özleyenlerini sinemaya çağırıyor. Gerilim ustası Alfred Hitchcock’un yönettiği, her biri bir başyapıt olan 15 uzun metrajlı, renkli filmin yenilenmiş kopyalarından gösterileceği seçki, yönetmenin filmografisine farklı bir açıdan yaklaşıyor.

Hitchcock Renkli bölümünde yer alan filmler
  • Ölüm Kararı / Rope (1948)
  • Kapri Yıldızı / Under Capricorn (1949)
  • Cinayet Var / Dial M for Murder (1954)
  • Arka Pencere / Rear Window (1954)
  • Kelepçeli Âşık / To Catch A Thief (1955)
  • Harry ile Derdimiz / The Trouble with Harry (1955)
  • Tehlikeli Adam / The Man Who Knew Too Much (1956)
  • Ölüm Korkusu / Vertigo (1958)
  • Gizli Teşkilat / North by Northwest (1959)
  • Kuşlar / The Birds (1963)
  • Hırsız Kız / Marnie (1964)
  • Esrar Perdesi / Torn Curtain (1966)
  • Topaz (1969)
  • Cinnet / Frenzy (1972)
  • Aile Oyunu / Family Plot (1976)
Beyoğlu Sineması
  • 19 Kasım Cuma 21.00 Ölüm Korkusu / Vertigo
  • 20 Kasım Ctesi 14.30 Çok Şey Bilen Adam / The Man Who Knew Too Much
  • 20 Kasım Ctesi 21.00 Topaz
  • 21 Kasım Pazar 14.30 Kapri Yıldızı / Under Capricorn
  • 21 Kasım Pazar 21.00 Cinayet Var / Dial M for Murder
  • 03 Aralık Cuma 21.00 Ölüm Kararı / Rope
  • 04 Aralık Ctesi 14.30 Esrar Perdesi / Torn Curtain
  • 04 Aralık Ctesi 21.00 Arka Pencere / Rear Window
  • 05 Aralık Pazar 14.30 Kuşlar / The Birds
  • 05 Aralık Pazar 21.00 Cinnet / Frenzy
  • 17 Aralık Cuma 21.00 Gizli Teşkilat / North by Northwest
  • 18 Aralık Ctesi 21.00 Harry ile Derdimiz / The Trouble with Harry
  • 19 Aralık Pazar 21.00 Hırsız Kız / Marnie
  • 20 Aralık Ptesi 21.00 Kelepçeli Âşık / To Catch a Thief
  • 21 Aralık Salı 21.00 Aile Oyunu / Family Plot
Kadıköy Sineması
  • 19 Kasım Cuma 21.00 Kuşlar / The Birds
  • 20 Kasım Ctesi 14.30 Harry ile Derdimiz / The Trouble with Harry
  • 20 Kasım Ctesi 21.00 Kelepçeli Âşık / To Catch a Thief
  • 21 Kasım Pazar 14.30 Esrar Perdesi / Torn Curtain
  • 21 Kasım Pazar 21.00 Cinnet / Frenzy
  • 03 Aralık Cuma 21.00 Gizli Teşkilat / North by Northwest
  • 04 Aralık Ctesi 14.30 Kapri Yıldızı / Under Capricorn
  • 04 Aralık Ctesi 21.00 Ölüm Kararı / Rope
  • 05 Aralık Pazar 14.30 Hırsız Kız / Marnie
  • 05 Aralık Pazar 21.00 Ölüm Korkusu / Vertigo
  • 17 Aralık Cuma 21.00 Arka Pencere / Rear Window
  • 18 Aralık Ctesi 21.00 Çok Şey Bilen Adam / The Man Who Knew Too Much
  • 19 Aralık Pazar 21.00 Cinayet Var / Dial M for Murder
  • 20 Aralık Ptesi 21.00 Topaz
  • 21 Aralık Salı 21.00 Aile Oyunu / Family Plot

Hitchcock Renkli biletleri, 3 Kasım Çarşamba 10.30’da başlayacak Lale Kart üyeleri için indirimli ön satışların ardından, 5 Kasım Cuma 10.30’da genel satışa açılacak. Biletler passo.com.tr/tr üzerinden, Passo perakende noktalarından ve İKSV gişesinden alınabilir.

Okumaya Devam Et

Festivaller

“Anadolu Leoparı” Filminin Ekibi 9. Boğaziçi Film Festivali’nde Seyirciyle Buluştu

Film gösterim sonrası söyleşi de düzenlendi.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

Anadolu Leoparı ekibi, 9. Boğaziçi Film Festivali Ulusal Uzun Metraj Yarışması kapsamında gerçekleşen gösterim sonrası düzenlenen söyleşiye katıldı.

Ulusal Uzun Metraj Yarışması filmlerinden Anadolu Leoparı filminin gösterimi 25 Ekim Pazartesi günü, Atlas 1948 Sineması’nda gerçekleşti. Ekip, filmden sonra, düzenlenen etkinliğe katıldı ve İstanbul seyircisiyle buluştu.

22 yıldır hayvanat bahçesinin müdürü olan ve hayvanat bahçesinin satılıp, bir eğlence merkezine dönüştürülmesine karşı olan Fikret’in hikayesini, Anadolu Leoparı’yla olan bağlılığı üzerinden izlediğimiz filmin söyleşine yönetmen Emre Kayiş, oyunculardan Uğur Polat ve İpek Türktan, yapımcı Olena Yershova Yıldız ve yetkili yapımcı Büke Akşehirli katıldı. Söyleşinin moderatörlüğünü ise sinema eleştirmeni Gökşen Aydemir üstlendi.

İlk soru, senaryo ve yaratım sürecinin nasıl ilerlediği hakkındaydı ve Emre Kayiş, 2015 yılından beri üzerinde çalıştıklarını belirtti. İki buçuk yıllık bir senaryo sürecinin ardından finans kısmını hallettiklerini belirten Kayiş, pandemiden önce çekimlerin tamamlandığını da sözlerine ekledi. Mekan olarak neden Ankara’yı seçtiği sorusuna ise, Ankara’yı iyi tanıdığını ve şehrin, filmdeki karakterler gibi tam olmamış, yarım kalmış bir atmosferi olduğunu belirtti.

Uğur Polat, bir soru üzerine, projeyi neden kabul ettiğini açıkladı. Polat, “Hikaye ve karakterin içinde bulunduğu eylemsizlik çok etkiledi beni. Ben de bir Ankaralı’yım ve çocukluğum orada geçti. Atatürk Orman Çiftliği ve Hayvanat Bahçesi lokasyonu benim için çok özel yerlerdir.” dedi. Polat, çocukluğunun oralarda geçtiğine tekrar vurgu yaptı ve senaryoda geçen bazı sahnelerin daha çekilmeden kendisini çok etkilediğini söyledi.

Filmin mekanları hakkındaki soruya Emre Kayiş, bunun en önemli unsurlarından biri olduğunu, değişen mimarinin gelenekseli yok ettiğini söyledi. Filmdeki mekanları seçerken, hikayeye uyacak Kafkaesk bir atmosfer kurmak istediğini belirten yönetmen, mekan seçimlerinin kendisi için ayrı bir serüven olduğunu dile getirdi. Kayiş, bir mekana ısınamadığında orada çalışmanın mümkün olmadığını da sözlerine ekledi.

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü’nün katkıları, TRT’nin Kurumsal İş Ortaklığı, Global İletişim Ortağı Anadolu Ajansı’nın destekleri ve Beyoğlu Belediyesi’nin Kurumsal Ev Sahipliği’nde Boğaziçi Kültür Sanat Vakfı tarafından düzenlenen 9. Boğaziçi Film Festivali, sektörün birbirinden değerli isimlerinin yanı sıra dünya çapında sinema profesyonellerini İstanbul’da ağırlamaya devam ediyor. Filmler ve etkinlikler hakkında detaylı bilgiler ile tüm sinema salonlarındaki gösterimler www.bogazicifilmfestivali.com internet sitesi ve festivalin sosyal medya hesaplarından takip edilebilirler.

Biletler Mobilet’te!

7 gün sürecek Boğaziçi Film Festivali’nde, film gösterimleri fiziki olarak Atlas 1948 Sineması ve Kadıköy Sineması’nda gerçekleşecek. Festival biletleri 13.00 ve 16.00 seansları için 10 TL, 18.30 ve 21.00 seansları için 15 TL, kısa film gösterimleri ise 5 TL’den mobilet.com üzerinden satışa sunuldu.  Ayrıca biletler festival süresince Atlas 1948 Sineması ve Kadıköy Sineması gişelerinden de alınabilecek.

Okumaya Devam Et

Festivaller

“İlk Uzun Metrajımı Nasıl Yaptım?” Söyleşisi Bosphorus Film Lab Kapsamında Gerçekleştirildi

Söyleşi yönetmen Selcen Ergun ve yapımcı Nefes Polat’ın katılımıyla Akademi Beyoğlu’nda düzenlendi.

Yayınlandı

tarihinde

tarafından

9. Boğaziçi Film Festivali’nin endüstri bölümü olan Bosphorus Film Lab kapsamında “İlk Uzun Metrajımı Nasıl Yaptım?” söyleşisi yönetmen Selcen Ergun ve yapımcı Nefes Polat’ın katılımıyla Akademi Beyoğlu’nda düzenlendi.

Bosphorus Film Lab Direktörü Selin Karlı moderatörlüğünde gerçekleştirilen söyleşide konuşmacılar filmleri “Kar ve Ayı”nın yapım sürecinde edindikleri deneyimleri paylaştılar. İlk olarak sözü alan filmin yönetmeni Selcen Ergun, hikayeyi 2017 yılında ilk olarak kalema aldığını dile getirerek ilerleyen süreçte senaryo için ufak notlar alarak ilerlediğini ve onları daha sonra bir araya getirip senaryolaştırdığını belirtti. Mekansal olarak zor bir film olduğundan dolayı tek yapımcı olmak istemediğinden bahseden Ergun, bu sayede filmin yapımcısı Nefes Polat ile bir araya geldiklerinden söz etti. Danışmanlarla çalışmak nasıl bir duygu sorusuna ise Ergun, doğru danışmanlarla çalışmanın çok önemli olduğunun altını çizerek kendi istediğinizin ne olduğunu, o projede neler görmek istediğinizi bilmek gerektiğinden bahsetti ve fikirleri dinleyip hayalinizde filme uyuyor mu diye düşünmek gerektiğinden söz etti.

Etkinliğin devamında ise sözü Kar ve Ayı filminin yapımcısı Nefes Polat aldı. İlk olarak yönetmen Selcen Ergun ile bir araya gelişlerinden bahseden Polat, “Selcen nasıl bir yönetmen?”sorusuna; “Yan yana kalmanın her türlü yolunu bulmak gerektiren bir yolculuk bu, bu açıdan benim için hayatta bulduğum en değerli partnerlerden birisidir. Ne yapmak istediğini iyi biliyor bence. “diye yanıt verdi. Aynı soruya yönetmen Selcen Ergun ise “Aynısını aynalayayım. Şu çok önemli; açıklık, dürüstlük ve sorunları konuşabilmek. Bu anlamda önemli ve değerli kendisi benim için.” dedi.

Ortak çalışmaya mekan gezerek başladıklarından bahseden Polat, yönetmen Selcen Ergun’u son çektiği filmin köyüne götürerek daha önceden tanıdığı kişilerle tanıştırdığından söz etti. Finansal destek başvuruları ile ilgili soruya ise Polat, beş yıllık bir süreç olduğunu belirterek hedef-sonuç üzerine ilerlediklerinden bahsetti.

Yönetmen Selcen Ergun, başvuru süreçleri ile ilgili soruya; “Bizi davet ettikleri bir platform vardı ve orada sunum yapıyoruz, hikaye anlatıyoruz. Bir noktada şey sordular tecavüz sahnesi nasıl olacak, bunu nasıl çekeceğiz? Ve ben dondum kaldım, çünkü, bir tecavüz sahnesi yok ve filmde bir an var, ben o ana bir erkeğin erkekliğini geri istemesi gibi bir şey diyorum, öyle bir taciz sahnesi yok dedim ve üç kadının da orada tepkisi gördüm ve o an anladım ki biz destek ödülü alamayacağız.” dedi. Ergun, bazı platformlarda Türkiye’den bekledikleri o malzemeyi verip anlaşabileceğini ama bunu yapmamayı tercih ettiğini söyledi. Türkiye’de bağımsız filmi yapmanın iki şekli olduğunu söyleyen yönetmen, bunların birinin destek bulmak olduğunu, diğerinin ise daha çok uğraşıp ortak yapımcılarla anlaşmak olduğunu söyledi.  

Nefes Polat ise, aynı soru özelinde; “Selcen’in söylediği vizyonu oluştururken şunları düşünüyoruz, nasıl bir ortaklık, hangi ülkeler ortaklık yapacak gibi. O ülkelerde neler yapmayı planlıyolar gibi sorular yönelttik kendimize. Gürcistan’ın mesela coğrafyası bize uygun diye düşünüyoruz. Küçük bütçeli bir filmdi ve ince hesaplar yapmak zorundaydık.” cevabını verdi.

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Sinema Genel Müdürlüğü’nün katkıları, TRT’nin Kurumsal İş Ortaklığı, Global İletişim Ortağı Anadolu Ajansı’nın destekleri ve Beyoğlu Belediyesi’nin Kurumsal Ev Sahipliği’nde Boğaziçi Kültür Sanat Vakfı tarafından düzenlenen 9. Boğaziçi Film Festivali, sektörün birbirinden değerli isimlerinin yanı sıra dünya çapında sinema profesyonellerini İstanbul’da ağırlıyor. Filmler ve etkinlikler hakkında detaylı bilgiler ile tüm sinema salonlarındaki gösterimler www.bogazicifilmfestivali.com internet sitesi ve festivalin sosyal medya hesaplarından takip edilebilirler.

Okumaya Devam Et
Sponsorlu İçerik

Popüler